صفحه اصلی / ایران، مهمان افتخاری نمایشگاه صنایع دستی میلان

ایران، مهمان افتخاری نمایشگاه صنایع دستی میلان

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو ،  «بهمن نامور‌مطلق» معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روز یکشنبه ۱۲ آذر اعلام کرد:
بیست‌ و‌ دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای میلان ایتالیا روز گذشته آغاز به کار کرده است و قرار است همایشی به نام ایران در روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه برگزار شود.
او با بیان این که ایران برای نخستین بار مهمان افتخاری یک نمایشگاه خارجی شده است، افزود:
ما به دلیل رایزنی‌هایی که با ایتالیا داشتیم، به‌عنوان مهمان افتخاری این نمایشگاه دعوت شده‌ایم.
بنابراین سعی می‌کنیم حضور صنایع‌دستی کشورمان در آن پررنگ باشد. این امر نشان می‌دهد که رایزنی‌های ما جواب داده است.
معاون صنایع‌دستی کشور درباره امتیاز ویژه‌ای که مسئولان برگزاری این نمایشگاه به ایران داده‌اند، توضیح داد:
صنایع‌دستی کشور ما در پوسترهای این نمایشگاه چاپ می‌شود و این موضوع به بهتر دیده شده صنایع‌دستی ایران کمک می‌کند.
قرار است در همایشی که به ایران اختصاص داده‌اند، مسئولان نمایشگاه و ایران شناسان ایتالیایی سخنرانی داشته باشند. یکی از مشکلات ما دیده نشدن صنایع دستی ایران است و موقعیت پیش آمده به «برند» سازی این حوزه کمک می‌کند.
نامور‌مطلق اضافه کرد:
اگرچه در این نمایشگاه هنرمندان با هزینه شخصی خود شرکت کرده‌اند، اما یکی از مؤسسات بزرگ تجاری در زمینه صنایع‌دستی ایران نیز حضور دارد تا تولیدات کارگاه‌های خرد و کوچک را معرفی و عرضه کند.
او بیان کرد:
در سفر اخیری که به کره‌ جنوبی داشتم، متوجه شدم که کره‌ای‌ها شناخت کافی درباره صنایع‌دستی ایران ندارند و زمانی که صنایع‌دستی ما را می‌دیدند، تعجب می‌کردند.
متأسفانه ما در این حوزه فراموش شده بودیم. اما با برپایی نمایشگاه‌ها و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم همچنین شهرهای جهانی که در این حوزه ثبت شد، دوباره دیده شده‌ایم.
«فدریکو رنستو» رئیس بخش بین‌الملل صنایع‌دستی نمایشگاه میلان بهمن سال گذشته برای ارزیابی و پررنگ‌تر کردن حضور ایران در نمایشگاه میلان که بیش از سه میلیون بازدیدکننده دارد و ۱۲۰ تا ۱۴۰ کشور در آن حضور پیدا می‌کنند، به کشورمان سفر کرده بود.
نمایشگاه میلان که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع‌دستی جهان محسوب می‌شود، با داشتن بخش‌های متنوع صنایع‌دستی، هدایا، غذاهای سنتی و سوغات با حضور ۲۹۰۰ شرکت خارجی به یکی از پر بازدیدکننده‌ترین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی جهان در قلب اروپا تبدیل شده است.
«خانه ایرانی» نیز یکی از غرفه‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی میلان است که قرار است بعد از آن، چگونگی استفاده از صنایع دستی در خانه ایرانی را در فرانسه هم به نمایش بگذارد.
این نمایشگاه از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ آذرماه به مدت ۹ روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.