صفحه اصلی / اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی زندی فر در اولین نشست هماهنگی راهداری زمستانی که با حضور سرهنگ حسنی معاون هماهنگی نیروی انتظامی و سرهنگ کهریزی رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی و سرهنگ امیدی معاون فرمانده پلیس‌راه نیروی انتظامی استان و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه استان در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شد، تصریح کرد: در اجرای این طرح فرماندهان پلیس‌راه و روسای ادارات شهرستان‌های استان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر با یکدیگر در سطح جاده‌ها همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به انجام عملیات راهداری شامل روکش آسفالت گرم، لکه‌گیری آسفالت سرد، آسفالت حفاظتی تعمیرات پل‌ها و تونل‌ها، تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، آشکارسازی نقاط پرتصادف، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و… افزود: آماده شروع عملیات راهداری زمستانی هستیم و تا قبل از شروع طرح نسبت به رفع کمبودهای احتمالی راهدارخانه‌ها و همچنین تجهیزات راهداری زمستانی در حوزه استحفاظی استان اقدام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به فعالیت چهار شرکت امداد خودرو در استان اشاره کرد و گفت: این شرکت‌های امدادی با آرم و علائم و چراغ گردان استاندارد و با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند که دو شرکت مجوز فعالیت در کل استان را دارند لذا انتظار می‌رود در بروز تصادفات احتمالی نیز از خدمات و جرثقیل این شرکت‌های مجاز استفاده شود.
وی با تأکید بر کنترل خودروها برای استفاده از تجهیزات زمستانی گفت: شرکت‌های مسافری ملزم گردیدند وسایط نقلیه خود را از لحاظ داشتن لاستیک، چراغ و زنجیر چرخ و بخاری و سایر تجهیزات زمستانی کنترل کنند و در صورت نداشتن  این تجهیزات از ارائه خدمات به آن‌ها خودداری کنند.
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه پلیس‌راه و راهداری از یکدیگر جدا نیستند و وظایف آن‌ها با یکدیگر همپوشانی دارد، گفت: در حال حاضر دقت رانندگان و توجه به مسائل ایمنی از سوی آن‌ها کم شده است. چرا که رانندگان قدیمی‌تر؛ تا زنجیر چرخ نداشتند و یا خودروی آن‌ها نقص داشت در جاده‌ها سفر نمی‌کردند اما اکنون بیشتر رانندگان توجهی به داشتن زنجیر چرخ در زمان برف نمی‌کنند.
سرهنگ حسنی در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل با سه استان قزوین، همدان و لرستان خبر داد و گفت: مقرر شده است با این استان‌ها در طرح راهداری زمستانه هماهنگی و همپوشانی داشته باشیم و از ظرفیت‌های این استان‌ها نیز استفاده کنیم تا شاهد مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات باشیم.
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز با تأکید بر اینکه در تمام طرح‌های ترافیکی از جمله طرح نوروزی، زمستانه و تابستانه پلیس‌راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کنار یکدیگر هستند گفت: تلفات جاده‌ای استان مرکزی طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۹ نفر کاهش پیدا کرده است که اتفاق خوبی برای استان به شمار می‌آید.
سرهنگ ایرج کهریزی به مدیریت ترافیک در جاده‌ها تأکید کرد و گفت: اگر برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم  می‌توانیم ترافیک و تصادفات را مدیریت کنیم چرا که اقدامات زودبازده از خیلی از حوادث جلوگیری می‌کند و باعث کاهش بیست درصدی تصادفات می‌شود.
وی ادامه داد: باید خاک‌ریزی دهانه پل‌ها و پرتگاه‌ها جدی گرفته شود. با این حجم اعتبارات نصب نیوجرسی یا گاردریل در سطح تمام نقاط حادثه‌خیز هزینه و زمان‌بر است اما با اقدامات زودبازده مانند خاک‌ریزی می‌توانیم از خیلی از واژگونی‌ها، سقوط خودروها و تصادف جلوگیری کنیم.
در این جلسه همچنین نصب برخی تابلوهای هشداردهنده و علائم جاده‌ای ظرف ۲۰ روز آینده، تشکیل کلاس‌های آموزشی برای پرسنل ادارات شهرستان‌ها در سه اداره مسافر و ایمنی و حمل و نقل کالا و مجهز نمودن اکیپ‌های راهداری به چراغ چشمک‌زن  تصویب شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.