صفحه اصلی / مهارگران در شرایط بسیار سختی با آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید مقابله می کنند

مهارگران در شرایط بسیار سختی با آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید مقابله می کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا ، محسن پاک‎نژاد امروز (دوشنبه، ۱۳ آذر) در ادامه حضور خود در منطقه عملیاتی رگ‎سفید، با قدردانی از تلاش‎های شبانه‎روزی و ایثارگرانه مهارگران چاه ۱۴۷ عنوان کرد: فشار سرچاه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ پی‎اس‎آی، دما در قسمت‎های تحتانی فوران در دهانه چاه حدود ۹۰۰ درجه و گرادیان دما هشت درجه است؛ به این معنا که به ازای هر متر دوری از آتش، هشت درجه از دمای محیط کاهش می‎یابد.
وی افزود: همکارانی که در جریان عملیات مهار آتش به جلو می‎روند، در معرض دمایی در حدود ۶۰۰ درجه قرار می‎گیرند و صوت گوش‎خراشی بالغ بر ۱۸۰ دسی‎بل را تحمل می‏‎کنند.
به گفته پاک‎نژاد، برای درک شدت فشار ۲ هزار و ۴۰۰ پی‎اس‎آی که در فوران چاه ۱۴۷ رگ‎سفید با آن مواجهیم، کافیست توجه داشته باشید که فشار ناشی از ترکیدن لاستیک ماشین ۱۰ پی‎اس‎آی است و یا در آتش‎سوزی نفت‎شهر که در نوع خود بی‎‏سابقه بود، با فشار کمتر از هزار پی‎اس‎آی مواجه بودیم.
معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: در عین حال که عملیات مهار از سطح (Top Kill) با قوت دنبال می‎‏شود، حفاری چاه‎ها به ویژه در لوکیشن C به منظور اقدام به عملیات مهار از عمق (Bottom Kill) نیز از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و از هیچ تلاشی برای خاموشی آتش چاه ۱۴۷ رگ‎سفید دریغ نمی‎شود.
وی با قدردانی از مهارگران، تلاش بی‎وقفه آنان در مسیر مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ‎سفید را با وجود شرایط بسیار سختی که بر این منطقه حاکم است، ستودنی خواند و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‎ها هرچه زودتر به ثمر بنشیند و آتش مهار شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.