صفحه اصلی / بهره‌برداری از خط ۷ مترو ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

بهره‌برداری از خط ۷ مترو ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

 به گزارش کسب و کار نیوز،  محمدعی نجفی شهردار تهران، در حاشیه افتتاح ۵۳ پروژه در منطقه ۱۱ تهران در جمع خبرنگاران گفت: توافق خوبی با وزارت راه و راه آهن برای آزادسازی ١٧٠ هکتار زمین راه آهن تهران تبریز در منطقه ١٧ و ١٨ شده است. طرح جامعی برای این زمینها در نظر گرفته شده چراکه عرض زمین کم است و نمی توان بارگذاری زیادی داشت.
او ادامه داد: قطعا بخشی از زمین به فضای سبز تبدیل می‌شود و مابقی زمین‌ها صرف تامین سرانه‌های مورد نیاز منطقه خواهد شد.
نجفی افزود: درباره پادگان ٠۶ هنوز به نتیجه نرسیدیم و اگر لازم باشد توافقاتی با ارتش در قبال واگذاری املاک خواهیم داشت. سالهاست که یک سوم بودجه شهرداری از طریق منابع غیرنقد تامین می‌شود و شهرداری بخشی از املاک خود را به فروش می رساند تا در حوزه فعالیت‌های عمومی هزینه کند.
شهردار تهران دربازه خط ۷ متروی تهران گفت: در مورد زمان بهره برداری از خط هفت نیز باید بگویم که حدود ۴٠٠ میلیارد تومان لازم است تا بازگشایی شود و امیدواریم تا پایان سال جاری، این خط به بهره برداری برسد و اگر این مهم تا پایان سال محقق نشود، قطعا دلایل آن را به مردم توضیح می دهیم.
او ادامه داد: به دنبال خرید هزار دستگاه اتوبوس از طریق فاینانس هستیم که در آینده ۴٠٠ دستگاه اتوبوس جدید وارد می‌شود.
نجفی با اشاره به بافت فرسوده تهران گفت: رئیس جمهوری نیز علاقمند به حل مشکل بافت فرسوده است، لذا طرحی ارائه دادیم تا با همکاری و تعامل بخش خصوصی نوسازی محله به محله تغییر کند. هم‌چنین آقای نوبخت قول پیگیری پرداخت بدهی دولت به شهرداری را داده اند و البته کمیته ای تشکیل شده تا میزان دقیق بدهی‌های امسال مشخص شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.