چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو

انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر ، محسن پورسیدآقایی که به خاطر پاسخ به پرسش های جلسه هفته گذشته اعضای شورای شهر تهران به صحن علنی آمده بود، در پاسخ به پرسش آخرین وضعیت خط هفت مترو گفت: راه اندازی این خط به طور فازبندی مشخص شده و ۳۷۰ میلیارد تومان برای آغاز به کار مجدد آن اعتبار لازم است که معاونت اقتصادی شهرداری در رایزنی با یک بانک خصوصی در ازای واگذاری زمینی ۱۰۰ میلیارد تومان برای آغاز کار دریافت کرده است.
وی همچنین با اشاره به پرسشی در خصوص توسعه پیاده راه ها در پایتخت گفت: بر اساس طرح جامع، تهران باید ۱۹.۸ کیلومتر مربع مسیر پیاده رو داشته باشد، همچنین ۳۱۷ هزار متر مربع پیاده رو مورد بازسازی قرار گیرد و ۵۵۵ کیلومتر از پیاده روها نیز اصلاح شود که در خصوص احداث پیاده راه ها، چند لکه بزرگ در پایتخت یعنی محور انقلاب، بازار، میدان جمهوری دیده شده است.
پورسیدآقایی در خصوص احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل نیز توضیح داد: این شرکت یک بار به تعاونی کارکنان شهرداری واگذار شده و دوباره قرار است بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورا احیا شود. در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان برای بازگشت فایل ها و اطلاعات داده شده و کارشناس رسمی دادگستری نیز در حال بررسی صورت های مالی این شرکت است.
وی با اشاره به برنامه های معاونت حمل و نقل ترافیک در حوزه انتقال فرهنگ ترافیکی گفت: افزایش ارتقای فرهنگ رانندگان تاکسی، ایجاد فرهنگ کتابخوانی در مترو و… برخی از برنامه های ما است.
معاون حمل و نقل و ترافیک در خصوص بازنگری طرح جامع ترافیک نیز توضیح داد: این طرح شامل ۱۸ سند است که با همکاری دانشگاه ها به طور کامل قصد بازنگری در آن را داریم.
وی همچنین در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر مخالفت معاونت حمل و نقل با شرکت های اینترنتی توضیح داد: هیچ مخالفتی با این سیستم نداریم و معتقدیم این سیستم ارزان بخشی از کمبودهای شهر تهران را جبران کرده اما نکاتی نیز باید در نظر گرفته شود. مدیریت حمل و نقل بار در شهر تهران با شهرداری است و این شرکت ها برای دریافت مجوزها هیچ پیوندی با شهرداری ندارند.
پورسیدآقایی ادامه داد: نظارتی در خصوص برخورد با راننده ها وجود ندارد و بسیاری از این خودروها فرسوده هستند.
وی همچنین در خصوص تامین مالی هزینه های حمل و نقل عمومی از تلاش برای انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۶ و ۷ خبر داد و گفت: تصمیم داریم امسال و سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان در صورت اخذ مجوزهای لازم، اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۶ و ۷ منتشر کنیم.
وی در خصوص نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس ها نیز توضیح داد: مناقصه ۲۵۰ فیلتر دوده برگزار شده و قصد داریم خودروهایی که توسط پیمانکاران به کار گرفته می شوند ملزم به داشتن فیلتر دوده باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین در مورد آلودگی کامیون ها گفت: پیشنهاد داده ایم سن فرسودگی کامیون ها به ۱۵ سال کاهش پیدا کند و در حال حاضر کامیون هایی در تهران تردد می کنند که عمر نزدیک به ۵۰ سال دارند.
 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.