صفحه اصلی / افتتاح پنج پروژه ارتباطاتی سیستان و بلوچستان

افتتاح پنج پروژه ارتباطاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا ، حسن روحانی، رییس جمهوری به وسیله ارتباط مستقیم با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت آذری جهرمی در زمینه ارتباطات و ارسال سلام به مردم شهرستان خاش گفت: همه مردم شهرستان خاش با دلاوری های خود در انتخابات، جزو شهرستان هایی بودند که با مشارکت بیش از ۹۰ درصدی افتخار آفریدند.
وی با اظهار امیدواری نسبت به بهره از طرح های ارتباطاتی استان سیستان و بلوچستان در زمینه اشتغال مردم این استان دستور افتتاح رسمی پروژه های ارتباطاتی استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان و در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطاتی استان سیستان و بلوچستان خطاب به رییس جمهوری به مشارکت ۹۲ درصدی مردم شهرستان خاش در انتخابات ریاست جمهوری و رای به دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مجموعا وزارت ارتباطات در یک سال گذشته و به خصوص  در شش ماه اخیر بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه ارتباطات در استان سیستان سرمایه گذاری کرده و بیش از ۱۱۰۰ سایت مخابراتی نسل دوم، سوم و چهارم بازسازی و راه اندازی شده است. همچنین پروژه سیماک که سیستم یکپارچه مدیریت و املاک کشور هست در مجموعه شرکت ملی پست امروز به بهره برداری می‌رسد.
وزیر ارتباطات افزود: از مجموع هزار خود پرداز پست بانک نصب شده در صد روز اول دولت، ۲۱ خودپرداز در روستاهای سیستان و بلوچستان و دفاتر ICT روستایی نصب شد.
وی به توسعه شبکه فیبرنوری در شهرستان خاش اشاره کرد و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین پتانسیل های این استان وجود ۶۴۰۰ فارغ التحصیل در رشته های مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات است که پس از فارغ التحصیلی باید امکانات مناسبی برای اشتغال فراهم کرد و آنها جوانان مستعدی هستند که می توانند از طریق کسب و کارهای نوپا به کار گرفته شوند.
آذری جهرمی با بیان این که یکی از مهمترین پروژه های ما در این سفر افتتاح مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارها در زاهدان است، اظهار کرد: این مرکز کمک می کند به دانشجویان که پس از حضور در مراکز رشد و یادگیری کسب و کارهای آنلاین از طریق مرکز توانمند سازی به صنعت و بازار نزدیک تر شوند تا بتوانیم وعده اشتغال از طریق فناوری اطلاعات و توسعه فضای مجازی را اجرایی کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیاری از روستاهای استان علیرغم توسعه ای که صورت گرفته را فاقد دسترسی های لازم برای ارتباطات دانست و گفت: بنابه وعده و برنامه ای که ارایه شده از طریق دولت انشااله همه عزم خود را خواهیم گذاشت تا پایان دولت همه ارتباطات روستاهای بالای ۲۰ خانوار را فراهم کنیم و هر شش ماه یکبار گزارش پیشرفت موضوع را به مردم ارایه می کنم.
وی تاکید کرد: بهره برداری از پنج پروژه مهم با سرمایه گذاری بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان باعث تسهیل زندگی مردم در استان سیستان و بلوچستان شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.