صفحه اصلی / دانشگاه الزهرا (س) مرکز آزمون زبان روسی پوشکین شد

دانشگاه الزهرا (س) مرکز آزمون زبان روسی پوشکین شد

به گزارش کسب و کار نیوز به  نقل  از ایرنا، دانشگاه الزهرا (س) بر اساس تفاهم نامه ای با انستیتو پوشکین کشور روسیه، به طور رسمی مرکز آموزش و آزمون زبان روسی در کشور شناخته شد.
 رئیس دانشگاه الزهرا (س) روز شنبه در مراسم افتتاحیه مرکز آزمون زبان روسی در این دانشگاه اظهار داشت: ایران و روسیه با وجود نزدیکی جغرافیایی، رابطه تاریخی و وجوه متعدد قرابت فرهنگی، در سال های گذشته تبادلات علمی زیادی نداشته اند؛ اما اکنون با توجه به استراتژی علمی بین دو کشور، زمینه هایی فراهم شده تا ارتباطات علمی در زمینه های تبادل دانشجو، انجام پروژه های مشترک، مقالات مشترک با نویسندگان دو کشور و امور آموزشی مشترک صورت پذیرد.
مهناز ملانظری افزود: با توجه به اراده مسئولان دو کشور برای توسعه سیاسی و گسترش روابط و مناسبات علمی، فناوری و دانشگاهی، لازم است تا تصمیمات جدی برای پیشبرد این اندیشه های راهبردی صورت گیرد و در صورت شناخت موانع نسبت به رفع آن کوشش شود.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: روابط آکادمیک پایدار بیش از آن چه ماهیت اداری و بخشنامه ای داشته باشد، مبتنی بر روابط انسانی و فردی متخصصان است و چنین روابطی با شناخت، مکاتبه، رفت و آمدهای استادان و دانشجویان خصوصا در تحصیلات تکمیلی دو طرفه میسر است؛ لذا در این راستا نگاه ویژه و حمایتی مدیران دانشگاه های ایران و روسیه به افزایش روابط و رفت و آمدهای دوجانبه علمی، تبادل استاد، برگزاری تورهای دانشگاهی، سمینارهای تخصصی و نیز فرصت های مطالعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری می انجامد.
وی ادامه داد: طی سفری که چند ماه قبل در پی سومین نشست روسای دانشگاه ها در روسیه حضور داشتم، به این نتیجه رسیدم که علاوه بر تعاملات علمی در رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی، موضوعات علوم انسانی که نقش ویژه ای در تعمیق گفت و گوهای فرهنگی و تحکم صلح و دوستی بین ملت ها دارد، مورد توجه ویژه ای در روسیه قرار دارد که متاسفانه جدی گرفته نشده و منجر به تبادل حجم زیادتری از ارتباطات فرهنگی نشده است.
ملانظری در ادامه با بیان اینکه ایجاد مرکز آموزش و آزمون زبان روسی گام نخست برای ایجاد این ارتباط است، خاطرنشان کرد: دانشگاه الزهرا (س) در بین ۲۵مرکز جدید شبکه همکاری موسسه دولتی زبان روسی پوشکین یکی از مراکزی است که به عنوان مجری انجام فعالیت های علمی، آموزشی، تربیتی در زمینه یادگیری و آموزش زبان روسی انتخاب شده و این شروع می تواند زمینه برقراری ارتباط فرهنگی مانند برنامه های ادبی و ملاقات با چهره های علم و فرهنگ دو کشور شود.
همچنین در ادامه این مراسم نیکولای کنستانویچ کوزنتسف نماینده سفارت روسیه در ایران اظهار داشت: طی سال های اخیر روابط ایران و روسیه در تمامی زمینه های رشد چشمگیری داشته است و افتتاح این مرکز آزمون زبان نیز می تواند سبب افزایش تبادل علمی و آموزشی شود.
وی ابراز امیدواری کرد فعالیت این مرکز به مثابه لوکوموتیوی، اهداف دو کشور ایران و روسیه را به پیش ببرد.
همچنین تاتیانا نماینده انستیتو پوشکین نیز در این مراسم اظهار داشت: این دانشگاه مرکزی منحصر به فرد در روسیه برای گسترش زبان روسی در سرتاسر دنیا است و هم اکنون به بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۱۹۱ کشور دنیا آموزش می دهد.
وی با بیان اینکه انستیتو پوشکین زیر نظر دولت روسیه و با کمک وزارت علوم این کشور فعالیت کرده و هر ساله در سرتاسر دنیا مراکز این موسسه افتتاح می شود، افزود: هم اکنون این موسسه ۸۰ سازمان در ۳۶ کشور دنیا در راستای کمک به گسترش آموزش زبان روسی دارد.
با امضای یادداشت تفاهم همکاری دانشگاه الزهرا (س) و موسسه دولتی آموزش زبان روسی پوشکین در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، دانشگاه الزهرا (س) به عنوان مرکز شبکه همکاری موسسه آموزش زبان روسی پوشکین در ایران معرفی شده و مراسم افتتاحیه این مرکز، امروز به صورت رسمی برگزار شد.
با راه اندازی دفتر این موسسه در دانشگاه الزهرا (س)، برگزاری آزمونهای تستی استاندارد زبان روسی به عنوان زبان خارجی و نیز آزمونهای سنجش کودکان دوزبانه و دوره های ارتقای مهارت استادان زبان روسی با استفاده از خدمات پورتال «آموزش به روسی» http://pushininstitute.ru که شمار کاربران آن بیش از چهار میلیون نفر از ۱۷۸ کشور جهان است، از این پس در ایران به دانشگاه الزهرا (س) واگذار شد.
مراکز شبکه همکاری «موسسه پوشکین» از امکان برگزاری آزمون تستی استاندارد برخوردار می شوند و شرکت کنندگان این آزمون می توانند نمونه گواهی مصوب «موسسه دولتی زبان روسی پوشکین» را دریافت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.