صفحه اصلی / قرارداد تولید ۴۵۰ واگن ریل باس بین راه آهن با یک شرکت کره جنوبی امضا شد

قرارداد تولید ۴۵۰ واگن ریل باس بین راه آهن با یک شرکت کره جنوبی امضا شد

به گزارش کسب و کار نیوز به  نقل  از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای این قرارداد گفت: این قرارداد به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو به امضا رسیده و قرار است ۴۵۰ واگن در طول ۶ سال و۶ ماه تولید و به مرحله بهره برداری برسد.
«عباس آخوندی» با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ دستگاه واگن ریل باس در شبکه فعال است، افزود: ۱۵۰ واگن دیگر که در دست ساخت است که با این ۴۵۰ واگن خودکششی شاهد تحولات بزرگی در توسعه قطارهای حومه ای خواهیم بود.
وی با بیان اینکه با ورود این ناوگان به شبکه قطار های حومه ای سالانه ۷۰ میلیون مسافر می توانند در شبکه حومه ای جابجا شوند، گفت: تولید این واگن ها در ایران برای یک هزار نفر اشتغال مستقیم، برای ۱۷۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم و ۲ هزار نفر نیز پس از ورود این ناوگان به شبکه ریلی کشور مشغول کار خواهند شد.
مدیرعامل راه آهن نیز در حاشیه امضای این قرارداد گفت: این واگن ها در ۷۸ ماه برای شرکت قطارهای حومه ای راه آهن ساخته می شود و اولین سری آن در کمتر از ۱.۵ سال آینده تحویل راه آهن خواهد شد.
«سعید محمدزاده» افزود: مالک اصلی این ریل باس ها دولت و راه آهن خواهد بود و بهره برداری از این واگن های را در شبکه حومه ای به بخش خصوصی واگذار می کنیم.
وی از نهایی شدن اساسنامه شرکت قطارهای حومه ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در ماه جاری با امضای وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شرکت قطارهای حومه ای زیرنظر راه آهن نهایی شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.