صفحه اصلی / شرکت ملی گاز به تعهدهای خود در قبال آموزش و پرورش پایبند است

شرکت ملی گاز به تعهدهای خود در قبال آموزش و پرورش پایبند است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا،حمیدرضا عراقی درباره حضور در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق قانون، ۱۰ درصد از مبلغ قبض‌های گازی که از مردم دریافت می‌شود به عنوان عوارض گازرسانی منظور شده که از این میزان ۲۰ درصد متعلق به آموزش و پرورش است.
وی درباره کاربرد این ۲۰ درصد افزود: آموزش و پرورش موظف است این بودجه را برای گازرسانی ساختمان‌های مدارس، تامین وسایل گرمایش و استاندارد کردن مدارس قدیمی‌تر هزینه کند.
عراقی درباره پرداخت عوارض گازرسانی از سوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: منابعی که از ابتدای امسال از محل دریافت قبض‌ها به دست آمده را به خزانه پرداخت کرده‌ایم و خزانه نیز این مبلغ را باید به آموزش و پرورش اختصاص می‌داد، اما تاکنون بودجه‌ای که همانند پارسال مورد انتظار آموزش و پرورش بوده به آنها پرداخت نشده است.
معاون وزیر نفت در امور گاز عنوان کرد: استنباط آموزش و پرورش و همچنین کمیسیون آموزش مجلس بر این بوده که شرکت ملی گاز سهم خود را پرداخت نکرده، بنابراین می‌خواستند در کمیسیون آموزش مجلس بررسی کنند که آیا این کار انجام شده است یا خیر که خوشبختانه با توجه به آمار و ارقامی که به اعضای کمیسیون ارائه دادیم مشخص شد شرکت گاز نسبت به تعهدهای خود پایبند بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بحث آموزش و پرورش موضوعی است که رسیدگی به آن به عهده همگان است و شرکت ملی گاز به این مسئولیت خود توجه کامل را نشان داده، اما مراحل اداری اداره کل خزانه و سازمان برنامه و بودجه به طول انجامیده است.
وی گفت: در واقع فرآیندی که باید برای تخصیص بودجه به آموزش و پرورش طی می‌شد با کندی پیش رفته که لازم است با شتاب در این زمینه مبلغ لازم را به آموزش و پرورش پرداخت کنند تا اقدام‌های لازم برای فصل زمستان دانش آموزان انجام شود.
عراقی تاکید کرد: شرکت ملی گاز تنها وظیفه گازرسانی به شهرها و روستاها تا پشت علمک ساختمان‌ها را بر عهده دارد، اما انجام دیگر کارها بر عهده دیگر سازمان‌های مرتبط از جمله آموزش و پرورش است.
معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: مقرر شده تا پایان فصل پاییز کمک‌های بیشتری از سوی شرکت ملی گاز انجام شود و امیدواریم خزانه و سازمان برنامه نیز در اختصاص بودجه به آموزش و پرورش سرعت بیشتری به خرج دهند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.