صفحه اصلی / افزایش بارندگی در شمال کشور

افزایش بارندگی در شمال کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، احد وظیفه با اشاره به تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی گفت: با نفوذ جریان های شمالی بارش در سواحل غربی خزر انتظار می رود به تدریج با تقویت جریان های شمالی و گذر موج تراز میانی در این مناطق بارش ها تشدید شود. همچنین در ارتفاعات البرز و شمال خراسان رضوی و مناطقی از اردبیل نیز بارش برف و وزش باد نیز پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: روز شنبه در برخی از مناطق استان های گیلان و مازندران بارش باران و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد و کاهش دما رخ می دهد.
به گفته وظیفه، طی امروز و فردا کاهش دو تا پنج درجه ای دما در سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود. این کاهش دما در دامنه البرز از امروز تا روز یکشنبه رخ می دهد، افت دما در شمال شرق کشور از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود که در برخی مناطق با باد شدید همراه خواهد بود. دریای خزر جمعه و شرق خلیج فارس طی امروز و فردا مواج پیش بینی می شود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: هوای تهران روز شنبه و یکشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود. حداقل دمای تهران در روز شنبه ۴ درجه و بیشینه دما به ۱۱ درجه می رسد که روز یکشنبه شاهد کاهش دما در تهران خواهیم بود و کمینه دمای هوای تهران دو درجه و بیشینه آن ۱۰ درجه خواهد بود.
وظیفه همچنین با اشاره به دمای هوای کرمان گفت: آسمان کرمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات شاهد وزش باد خواهیم بود و کمیته دما یک و بیشینه آن ۱۸ درجه در روز جمعه است که در روز شنبه شاهد افزایش دما خواهیم بود و کمینه ۴ و بیشینه دما به ۱۵ درجه می رسد.
روز یکشنبه نیز در کرمان هوا صاف تا کمی ابری با دمای هوای کمینه صفر و بیشینه ۱۲ درجه پیش بینی می شود.
در کرمانشاه نیز کمینه هوا منفی دو و بیشینه ۱۴ درجه پیش بینی می شود که در روز یکشنبه کمینه منفی دو و بیشینه ۱۵ درجه است.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.