صفحه اصلی / ۹ تیم عملیاتی برای ارزیابی کرمان اعزام شد

۹ تیم عملیاتی برای ارزیابی کرمان اعزام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی روز جمعه، آخرین مصدومان این زلزله را ۴۲ تن اعلام کرد که در این راستا دو فروند بالگرد نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌است.
وی اظهار کرد: ۵۳ پس لرزه از صبح امروز تاکنون مناطق زلزله زده کرمان را لرزانده است.
به گزارش ایرنا ، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت ۶:۲ دقیقه صبح جمعه کرمان را لرزاند. روار در ۱۴۰ کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد .
رئیس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان آخرین وضعیت زلزله استان کرمان قرار گرفت و دستورات لازم را به منظور امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.
در پی وقوع این زلزله ، امیر سرتیپ دوم ستاد، شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: یکان های مستقر در استان کرمان در پی ابلاغ دستور فرمانده کل ارتش برای هر گونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان آمادگی کامل دارند.
مجید اشرف گنجویی، معاون جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با اشاره به وارد شدن بیشترین خسارت زمین لرزه به روستای گورگ از توابع هجدک در شهرستان راور گفت: تاکنون ۴۰ واحد مسکونی قدیمی در این منطقه خسارت دیده است.
خلیل همایی راد ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز اظهار کرد:منابع اطلاعاتی، کلانتری ها و پایگاه های مقاومت از اولین دقایق بروز حادثه فعال شده اند و هرگونه اخبار و اطلاعات از آسیبها و خسارت احتمالی را اعلام می کنند.
همایی راد گفت:با توجه به اینکه برخی از مردم در کرمان و شهرهای اطراف، خانه های خود را ترک کرده و در سطح معابر و خیابانها حضور یافته اند، واحدهای گشتی پلیس و راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت خود در سطح شهرها حضور دارند تا در راستای کنترل ترافیک، سهولت رفت و آمد و تامین امنیت عمومی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: پلیس آگاهی و گشت های غیرمحسوس برای جلوگیری از سرقت وارد عمل شده اند که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
و اما سید محمد صابری ، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمان اظهار کرد:۳۸ نفر در هنگام فرار از ساختمانها در هنگام زلزله یا به دلیل ترس از وقوع این رخداد، دچار آسیب دیدگی شدند و به اورژانس کرمان مراجعه کردند.
بر اساس این گزارش ، شاهین فتحی ، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به ایرنا اظهار کرد:عملیات اسکان اضطراری زلزله زدگان کرمان آغاز شد و عملیات بارگیری چادر از استان های معین برای رساندن به این استان در حال انجام است.
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.