صفحه اصلی / ۱۶۷ میلیارد ریال خسارت به بخش توزیع و انتقال برق زلزله کرمانشاه

۱۶۷ میلیارد ریال خسارت به بخش توزیع و انتقال برق زلزله کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازوزارت نیرو،  برپایه اعلام شرکت برق منطقه ای غرب و طبق برآوردهای کارشناسی، ۷۰ درصد پست ۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب در اثر زلزله استان کرمانشاه آسیب دیده است.
در این زلزله، ساختمان کنترل و فیدرخانه پست تخریب شده و به تجهیزات پست شامل دو فیدر کامل خط ۶۳ کیلوولت، ۲ فیدر ترانس ۶۳ کیلوولت، یک دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۳۰ مگاولت آمپری خسارت های جدی وارد شد، اما با تمهیدات و اقدام های صورت گرفته توسط مسئولان، پست ۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب در کمتر از ۲۴ ساعت برق‌دار شد.
برپایه این گزارش، در این حادثه آسیب جدی به پست های ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت شهرستان های سرپل ذهاب و اورامانات رسیده که برای بازسازی آنها در فاز نخست نیاز به تجهیزات مختلف با اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال است.
باتوجه به اینکه ساختمان کنترل و اتاق فرمان و همچنین یکی از ترانس های مربوط به پست ۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب آسیب دیده اند، برای ساخت یک پست ۶۳ کیلوولت جدید شامل ۲ فیدر خط و ۲ فیدر ترانس به همراه یک دستگاه ترانس ۶۳ کیلوولت و تعداد ۲۰ دستگاه فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت، اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز است.
این گزارش می افزاید: برای جبران خسارت وارده و نیز ساخت و راه اندازی پست جدید در مجموع ۱۶۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال مورد نیاز است. 
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری بیست و یکم آبان ماه در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد و حدود ۵۰۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و طبق برآورد اولیه دستکم ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق دچار آسیب کلی و جزیی شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.