صفحه اصلی / هدف‌گذاری برای تأسیس بازار ایرانیان در ارمنستان

هدف‌گذاری برای تأسیس بازار ایرانیان در ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، هیات اقتصادی اتاق ایران که به همراه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در همایش تجاری ارمنستان- ایران عازم ایروان شده بود، دیروز با سفیر کشورمان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار خبرهای تازه‌ای از افتتاح بازار ایرانیان در ارمنستان و یک شرکت جدید مشترک در بر داشت.
هیات اقتصادی اتاق ایران که به همراه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در همایش تجاری ارمنستان- ایران عازم ایروان شده بود، دیروز با سفیر کشورمان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار خبرهای تازه‌ای از افتتاح بازار ایرانیان در ارمنستان و یک شرکت جدید مشترک در بر داشت.
بخش خصوصی، موتور محرکه روابط اقتصادی ایران و ارمنستان
هیات اقتصادی اتاق ایران از اواسط هفته‌ای که گذشت، به همراه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه او در همایش تجاری ارمنستان- ایران در ایروان شرکت کرد و دیروز نیز میهمان سفیر کشورمان در ارمنستان بود.
به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، سیدکاظم سجادی، سفیر کشورمان در ارمنستان در دیدار با اعضای هیات اعزامی اتاق ایران به ایروان ضمن گفت‌وگو درباره مشکلات و مسائلی که بین تجار ارمنی و ایرانی وجود دارد، از فعالان تجارت با ارمنستان خواست تجربیات خود در کار با این کشور و همچنین راهکاری‌هایی که برای حل مشکلات دارند را بازگو کنند.
در این دیدار، تعدادی از اعضای اتاق ایران که دارای سابقه مبادله با ارمنستان بودند ضمن تشریح فعالیت‌های خود، تجربیاتی را در اختیار افرادی که قصد دارند برای اولین بار در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند، قرار دادند.
در ادامه سفیر کشورمان در ارمنستان، از ایجاد شرکت با همکاری تجار ارمنی و ایرانی خبر داد که با نام «شرکت همکاری‌های تجاری‌های ارمنستان و ایران در ارمنستان ایجاد می‌شود.
به گفته او ایده تشکیل آن را نخست‌وزیر ارمنستان داده و ازاین‌رو تشکیل و فعال شدن آن برای ارمنی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
در این دیدار همچنین ضمن تأکید بر لزوم افزایش مبادلات اقتصادی با کشور ارمنستان، گفته شد در ۵ سال آینده، ارمنستان به هاب بانکی ایران تبدیل خواهد شد که به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک ویژه‌ای خواهد کرد.
افتتاح بازار ایرانیان در ایروان نیز از خبرهای دیگری بود که در این دیدار مطرح شد.
بر اساس این گزارش، مقرر شده است برای ایجاد بازار ایرانیان در ارمنستان، زمینی خریداری شود و همه افرادی که می‌خواهند سهامدار این بازار باشند نیز با معرفی خود به اتاق ایران، به جرگه سهامداران این بازار بپیوندند.
در هیات اعزامی اتاق ایران به ارمنستان، ۶ نفر از اعضای هیات نمایندگان اتاق گیلان نیز که سال‌هاست با تجار ارمنستانی مراوده دارند حضور داشتند که از تشکیل کارگروه ارمنستان در اتاق گیلان خبر دادند و خواستار همکاری هرچه بیشتر اتاق ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی با ارمنستان شدند.
همچنین به گفته اعضای کارگروه ارمنستان در اتاق گیلان، قرار است تا چند ماه آینده با همکاری تجار ایرانی و ارمنی، کارخانه «بهترین چای دنیا» در ارمنستان راه‌اندازی شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.