صفحه اصلی / معرفی ۱۴ عضو هیئت منصفه مطبوعات استان ایلام

معرفی ۱۴ عضو هیئت منصفه مطبوعات استان ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز ، رئیس کل دادگستری استان ایلام در این آیین با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) و با بیان شمه ای از دلایل غیبت و انتظار فرج آن حضرت بر اساس احادیث، اظهار داشت: بر اساس قانون مطبوعات، اعضاء هیئت منصفه هر  دو  سال یکبار انتخاب می شوند و به جرائم مطبوعات و رسانه های دارای مجوز رسمی،  با حضور این اعضاء رسیدگی می شود.
محمد رزم با بیان اینکه رسالت مطبوعات و رسانه ها ایجاب می کند که در راستای تنویر افکار عمومی و سالم سازی جامعه گام بر دارند، افزود: می طلبد که مطبوعات و رسانه ها حرکت بر مبنای قانون و انتشار مطالب بر اساس واقعیات و رعایت صحت و دقت را سرلوحه فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه اعضاء هیئت منصفه نماینده افکار عمومی هستند و رسالتی بس خطیر و ظریف بر عهده دارند، بیان داشت: قانون حیطه وظایف و فعالیت ها را به خوبی مشخص کرده است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه هیئت منصفه می توانند به سالم سازی جامعه و برقراری  امنیت شغلی مدیران، کارگزاران و اصحاب مطبوعات و رسانه ها به خوبی کمک کنند، یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام آمار جرائم مطبوعاتی و پرونده های وارده به محاکم بسیار پایین است و این نشأت گرفته از آشنایی افراد با قوانین و مقررات و حرکت بر مدار قانون است.

محمد رزم با اشاره به اینکه مسئولیت اعضاء هیئت منصفه مسئولیتی شرعی و سنگین است، تصریح کرد: حضور بموقع و مرتب اعضاء هیئت منصفه در جلسات باعث تسریع در رسیدگی به پرونده ها و رفع اطاله دادرسی خواهد شد.
گفتنی است در پایان این جلسه، آقایان: محمدتقی قاسمی، راضی ناصری فرد،  فریدون حیدری، علی چراغی پور، نصرت اله حیدری ، خداداد ابراهیمی، شعبان فروتن،  ملک محمد هاشمی، غلامرضا محمدمرادی، محمد کریمی،نادر رضایی منش، حشمت اله آقایی و خانم ها:  سیده فاطمه موسوی مقدم و کلثوم خلیلیان به عنوان ۱۴ عضو هیئت منصفه مطبوعات استان ایلام معرفی  شدند و احکام حود را از رئیس کل دادگستری استان ایلام دریافت داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.