چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / رونق تولید منوط به رونق فروش و بازاریابی است

رونق تولید منوط به رونق فروش و بازاریابی است

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی عنوان کرد: دولت دوازدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت با شروع کار خود اولویت‌های کاری خود را در قالب توسعه صادرات، مدیریت واردات، حمایت از تولید داخلی، توجه به معادن و تولید دانش‌بنیان تعریف کرد و با این سیاست به مسیر خود ادامه می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه رونق تولید منوط به فروش و بازاریابی است، گفت: تولید و عرضه در کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد، اما در این جریان باید بحث تقاضا به عنوان اصل کار پیگیری شود. کشور به واسطه جمعیت ۸۰ میلیونی خود بازار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است و باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی و ارتقای کیفیت و جلوگیری از قاچاق نهادینه شود.
رحمانی تصریح کرد: در مسیر تولید باید ارتباط بین صنایع بزرگ و کوچک برقرار شود شرکت‌هایی همچون آذرآب و هپکو باید به مانند یک لوکوموتیو شرکت‌های کوچک را به دنبال خود داشته باشند و این برقراری ارتباط یکی از سیاست‌های وزارتخانه است.
وی با اشاره به اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغی توسط دولت در حوزه اشتغال بیان کرد: در این حوزه ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب طرح فراگیر اشتغال وزارت کار، ۱۰ میلیارد تومان جهت نوسازی و بازسازی صنایع و ۲۰ هزار میلیارد تومان ویژه طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و رونق تولید اختصاص یافته است و در کنار ۱.۵ میلیارد دلار اشتغال روستایی می‌توان رشد اشتغال را شاهد بود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ابتدای طرح رونق تولید وضعیت پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها رضایتبخش نبوده است، اما شرایط کنونی رو به بهبود است، گفت: با وجود تلاش‌ها همچنان باید بانک‌ها تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند قطعا به مشکلات بانک‌ها واقف هستیم، اما باید عارضه‌یابی شود که چرا روند پرداخت تسهیلات تا این حد کند و تعداد پرداخت بسیار اندک است.
وی اظهار کرد: البته با اشراف بر چالش‌ها و فارغ از هرگونه اجبار درخواست داریم که بانک‌ها با توجه به مزیت‌ها جهت‌دهی درستی در تسهیلات داشته باشند و منابع مالی در جهت ظرفیت‌های مناطق و شهرستان‌ها سوق یابد، همچنین لازم است که در استان‌ها بانک‌ها خود به مانند فیلتر عمل نکنند و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند قطعا مسئولان امر در تهران مسیر را تسهیل خواهند کرد و از روند کاری بانک‌ها دفاع خواهیم کرد.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور و لایحه بودجه ۹۷ عنوان کرد: بر این اساس حساب درآمد هزینه ای باز می شود که در اختیار وزارتخانه خواهد بود و اجرای این قانون کمک شایانی به رفع مشکلات خواهد داشت چراکه براساس آن ۱۵ درصد این حساب در مناطق معدنی هزینه می شود و علاوه بر آن وزارتخانه برای توسعه زیرساخت های معدنی و اکتشاف برنامه های ویژه ای در نظر دارد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازنگری ساختار وزارتخانه با توجه به توسعه مشاغل جدید گفت: تامین مواد از طریق بورس یکی از مشکلات این حوزه است بورس به منظور جمع‌آوری دلال بازی ایجاد شده است .
وی تصریح کرد: صنوف تولیدی در قالب طرح رونق تولید دیده شده اند، اما به دلیل تعداد بالای آنها در سامانه بهین‌یاب درج نشده اند، البته میزان پرداخت‌ها در این زمینه بسیار ضعیف است و تهمیدات جدیدی برای ورود اصناف به این سامانه پس از اتمام پرداخت‌ها به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی دیده شده است.
رحمانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کیفیت تولید داخل که سرلوحه کار دولت قرار گرفته است، بیان کرد: هر جا که امکان ایجاد یک شغل وجود دارد باید موانع رفع و در جهت اشتغالزایی اقدام شود البته برای پنج واحد صنعتی بزرگ استان مرکزی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و باید در جهت رفع مشکلات آنها کار اساسی صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.