صفحه اصلی / استان زنجان در رتبه چهارم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها

استان زنجان در رتبه چهارم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست‌نشان تصریح کرد: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۲ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در آبان ماه امسال تعداد ۹.۷۴۰.۸۵۱ تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است و در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۰۶ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۹ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۴۹۸.۵۱۷ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۵۶.۶۰۵ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۶.۱۶۸ جابجایی صورت گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۲۶ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۴۲ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۸ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۶۹۲ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۲ تردد در ساعت صورت گرفته است.
دست‌نشان تأکید کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۵.۳۶۷.۰۰۲ تردد است که حدود ۵۵ درصد از کل تردد در محورهای استان است

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.