به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، امیرخسرو فخریان روز سه شنبه جمع خبرنگاران اظهار کرد: با گذشت چهارسال از فعالیت افق کوروش در حال حاضر این فروشگاه با بیش از ۸۰۰ شعبه در ۳۰۰ شهر کشور با بیش از ۷ هزار پرسنل فعالیت دارد. برنامه این فروشگاه برای سال کاری جدید تاسیس ۳۰۰ شعبه در قالب طرح فرانچایز است. “فرانچایز” یکی از پدیدههای دنیای معاصر در حوزه کسب و کار و خدمات عمومی است که منجر به ایجاد الگوهای زنجیرهای میشود. در این شیوه کسب و کار یک شرکت یا برند موفق، در ازای دریافت درصدی از درآمد طبق یک قرارداد مشخص و بلندمدت حق استفاده از لیسانس، برند و آموزش را به فرانچایز گیرنده میدهد و خدماتی مانند تأمین مواد اولیه، بازاریابی و تبلیغات را نیز بر عهده میگیرد. وی تصریح کرد: برنامه این فروشگاه برای تاسیس شعب جدید بیشتر با طرح فرانچایز خواهد بود و صنوفی که تصمیم داشته باشند به جمع ما بپیوندند، نه تنها هیچ گونه حق ورودی از آنها بابت تابلو و دیگر خدمات ارائه شده دریافت نخواهد شد، بلکه می توانند با اجاره یا خرید یک واحد صد متری فعالیت خود را طبق ضوابط و آیین نامه افق کوروش در خصوص گذراندن کلاس های آموزشی و جذب نیرو شروع کنند و اتحادیه نیز بر روند فعالیت آنها نظارت خواهد داشت. فخریان اظهار کرد: در طی ۴ ماه گذشته در قالب طرح فرانچایز توانسته ایم ۲۰ واحد را ایجاد کنیم و برنامه ما برای سال جدید نیز به همین صورت است. به گفته وی سهم فروشگاه های زنجیره ای در نظام توزیع که اکنون حدود ۱۰ درصد است، در پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲۰ درصد برسد. وی همچنین از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروشگاه بزرگ هایپری افق کوروش با نام family با متراژ حدود ۴ هزار متر مربع خبر داد و افزود: این فروشگاه به دنبال توسعه و رضایت مصرف کنندگان است و ایجاد فروشگاههای اینترنتی کمک بزرگی را به مصرف گنندگانی که از منزل یا محل کار خود قصد خرید داشته باشند را خواهد کرد. فخریان گفت: باشگاه مشتریان افق کوروش نیز شکل گرفته است که ارتباط خوبی را با مشتریان دارد و مشتریان می توانند میزان خرید خود را این باشگاه مشاهده کنند و در حال حاضر بیش از ۲ هزار قلم کالا در فروشگاه زنجیره ای افق کوروش عرضه میشود. رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای تصریح کرد: ایجاد فروشگاههای زنجیره ای در ایران پدیده ای نو و تازه به شمار نمیرود و تأسیس نخستین فروشگاه زنجیرهای در کشورمان به دهه ۴۰ خورشیدی برمیگردد، و در سالهای اخیر اعملکرد این فروشگاهها در نظام توزیع کشور کمرنگ شد که با تشکیل اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای فعالیت این واحدها ساماندهی شده و به صورت پویاتر فعالیت میکنند. وی تاکید کرد: به دلیل اینکه فروشگاههای زنجیرهای به صورت مستقیم کالا را از تولید کننده خریداری میکنند، بسیاری از هزینه های واسطه ای مانند بارگیری، ویزیتور، انبار چرخش کالا از دست تولید کننده تا توزیع کننده کاهش یافته و فروشگاههای زنجیرهای درکاهش هزینه مبادلات نقش موثری داشته اند. فخریان افزود: فروشگاههای زنجیرهای کالاهای خود را از تولیدکنندگان تهیه و آن را به طور مستقیم به دست مصرفکننده عرضه میکنند که به این ترتیب علاوه بر حذف واسطه ها، به دلیل اینکه فروشگاههای زنجیرهای در حجم بالایی کالا خریداری میکنند، از قدرت مذاکره با تولیدکنندگان برای عرضه کالا با قیمت مناسبتر برخوردار هستند. رئیس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد فرشگاههای زنجیره ای تحت ۸۹ شرکت زیر مجموعه اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای فعالیت دارند و برای هر مترمربع حداقل ۵ میلیون سرمایه گذاری لازم است و به ازای هر ۲۵۰ مترمربع ۱۰ نفر شاغل داریم و در حال حاضر سهم فروشگاههای زنجیره ای در نظام توزیع حدود ۱۰ درصد می باشد.
همچنین مطالعه کنید:
عرضه ۱۵۰۰ محصول دانشبنیان در اکسپو ۲۰۲۴
به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …