صفحه اصلی / قیمت حامل‌های انرژی باید متناسب با قدرت خرید مردم افزایش یابد

قیمت حامل‌های انرژی باید متناسب با قدرت خرید مردم افزایش یابد

به گزارش کسب و کار نیوز , اسدالله قره خانی با اشاره به این‌که افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی باید متناسب با قدرت خرید مردم افزایش یابد، گفت: هرگونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل باید در قانون بودجه پیش بینی شود و افزایش قیمت‌ها در قالب لایحه بودجه به مصوبه‌ و مجوز مجلس نیاز دارد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که اصل تثبیت قیمت برای حامل‌های انرژی منطقی نیست، افزود: این سیاست در گذشته ضربه‌هایی به پیکره شرکت‌ها وارد کرد که خسارت‌های آن در شرایط کنونی قابل مشاهده است.
احمد مرادی نیز با بیان این‌که ارتباطی بین ایمن‌سازی جاده‌ها و لزوم افزایش قیمت سوخت وجود ندارد، گفت: قیمت سوخت تاثیری در ایمنی جاده‌ها ندارد، البته مصرف بهینه و مدیریت سوخت باید در دستور کار قرار گیرد، اما تنها راه مدیریت مصرف سوخت افزایش قیمت آن نیست، بلکه راه آن فرهنگ‌سازی برای کاهش تردد با وسایل شخصی و گسترش وسایل نقلیه عمومی است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از آمار بالای تصادف‌های جاده‌ای که ۲۰ تا ۳۰ هزار کشته در سال است ناشی از ایمن نبودن جاده‌هاست، از این رو مسائل جاده‌ای باید مدیریت شود تا آمار تصادفات کاهش یابد.
وی با اشاره به این‌که در برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز قیمت بنزین لیتری هزار تومان است، تصریح کرد: افزایش دادن قیمت بنزین در بودجه سال ۹۷ معقول و منطقی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

شماره ۳۰۱۷ روزنامه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.