صفحه اصلی / الصاق کد شناسه کالا برای واردات برنج اجباری شد

الصاق کد شناسه کالا برای واردات برنج اجباری شد

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت: برای رهگیری برنج وارداتی الصاق کد شناسه کالا یا همان برچسب اصالت بر روی کیسه‌های برنج وارداتی اجباری شد.
مرتضی شاه‌حسینی رئیس انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: مطابق با قانون و براساس ماده ۷ قانون شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از اول آذرماه ۹۶ نصب شناسه کالا یا همان برچسب اصالت بر روی کیسه‌های برنج وارداتی اجباری شد. 
شاه‌حسینی اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی نصب شناسه کالا برای ارتقاء سطح کیفی، بهداشتی و سلامت تمامی محصولات سلامت محور الزامی است، گفت: براساس این مصوبه تمامی واردکنندگان برنج موظف هستند، از ابتدای آذرماه سال جاری این مصوبه را اجرا کنند. 
وی افزود: شناسه کالا یک کد رجیستری (ثبت مشخصات) است که هویت هر کیسه برنج وارداتی را مشخص می‌کند و بدین ترتیب سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت می‌تواند اصالت برنج را ردیابی کند و همچنین به وسیله کد مذکور می‌توان قاچاق بودن و یا غیر قاچاق بودن کالای وارداتی را تشخیص داد. 
رئیس انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه تمامی اعضای از این مصوبه استقبال می‌کنند، بیان داشت: علاوه بر شرکت‌های واردکننده برنج، مرزنشینانی که در قالب شرکت‌های تعاونی اقدام به واردات برنج می‌کنند، نیز ملزوم به دریافت شناسه کالا و کد رهگیری و الصاق برچسب اصالت هستند. 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.