صفحه اصلی / چین در پاکستان راکتور هسته‌ای می‌سازد

چین در پاکستان راکتور هسته‌ای می‌سازد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا  پاکستان قصد دارد که تا سال ۲۰۳۰ یک پنجم از برق خود را از طریق راکتورهای هسته‌ای تامین کند.
 
بر همین راستا شرکت ملی انرژی هسته‌ای چین (CNNC) و کمیسیون انرژی اتمی پاکستان (PAEC) یک توافق‌نامه همکاری را برای ساخت راکتور هسته‌ای هزار مگاواتی مدل هوالانگ ۱ در نیروگاه هسته‌ای چشمه پاکستان امضا کردند.
 
پاکستان که هم‌اکنون پنج درصد از برق مورد نیازش را از طریق راکتور هسته‌ای کوچک ۳۰۰ مگاواتی ساخت چین در نیروگاه چشمه تامین می‌کند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت هسته‌ای خود را تا ۸۸۰۰ مگاوات برساند.
 
چین هم‌اکنون در حال ساخت دو راکتور هوالانگ یک ۱۱۰۰ مگاواتی دیگر در نزدیکی شهر کراچی است که انتظار می‌رود در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وارد فاز عملیاتی شوند.
 
محمد نعیم رییس PAEC ماه گذشته به رویترز گفته بود که پاکستان قصد دارد حداقل سه یا چهار راکتور دیگر را در نیروگاه هسته‌ای چشمه بسازد که پس از عملیاتی شدن آنها ظرفیت تولید برق این نیروگاه به ۵۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.
 
هم‌اکنون چهار راکتور هوالانگ دیگر از نسل سوم این راکتورها و با آخرین استانداردهای بین‌المللی در حوزه ایمنی در حال ساخت هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.