صفحه اصلی / معامله بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران

معامله بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی آبان ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۳۴۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال بود که به ترتیب رشد ۳ و ۲۲ درصدی را در حجم و ارزش تجربه کرد.
 طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۱۷۶ هزار و ۲۰۲ تن انواع محصول به ارزش یک هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال بود.
بر این اساس در این تالار ۹۰۱ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم، ۵ هزار و ۳۰۰ تن شکر، ۳ هزار و ۴۵۱ تن ذرت و ۵۰ تن برنج طی ماه مذکور به فروش رسید.
این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۱۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۵ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۵۲۱ هزار و ۵۴۰ تن انواع قیر، ۲۹۰ هزار و ۴۱۰ تن انواع مواد پلیمری و ۹۸ هزار و ۴۲۶ تن مواد شیمیایی معامله شد.
از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۴۹ هزار و ۹۰۰ تن وکیوم باتوم، ۹۷ هزار تن لوب کات، ۴۳ هزار و ۱۷۰ تن گوگرد، ۲۰ تن انواع گاز ها و خوراک، ۸ هزار تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۳ هزار و ۵۴۲ تن روغن اشاره کرد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در آبان ماه شاهد معامله بیش از ۷۴۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بود. در این تالار ۶۶۳ هزار و ۸۴۸ تن انواع فولاد، ۱۸ هزار و ۵۸۵ تن انواع مس، ۴۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره ، ۵۴ کیلوگرم شمش طلا، ۱۲۰ تن روی، ۳۰۰ تن کک، ۵۵ هزار تن سنگ آهن، ۲ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی و ۵ هزار و ۶۸۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.
بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰۰ تن انواع محصول معدنی، ۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصول کشاورزی و ۲ هزار و ۴۳۳ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.