سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۷۴ هزار تخته چادر و ۳۰۰ تن نایلون میان زلزله زدگان توزیع شد

۷۴ هزار تخته چادر و ۳۰۰ تن نایلون میان زلزله زدگان توزیع شد

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا محمودیان روز چهارشنبه در گفت وگو  اظهار کرد: به دنبال اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش شدید باران در مناطق زلزله زده، اقدام هایی برای جلوگیری از بروز مشکل در این مناطق صورت گرفت.
وی ادامه داد: بعد از آنکه چادرهای محل اسکان زلزله زدگان را با نایلون پوشاندیم، تعدادی از این چادرها که در مسیر آب قرار داشتند، جابه جا شدند و اقدام هایی نیز برای ممانعت از نفوذ آب به چادرها انجام شد.
محمودیان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن تعداد قابل توجهی زیرانداز برزنتی و پلاستیکی و موکت هم در بین زلزله زدگان توزیع شد تا مشکلات کمتری در شب های بارانی و سرد داشته باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه از توزیع ۱۰ هزار لیتر نفت سفید در شهرستان سرپل ذهاب طی یکی ۲ روز گذشته خبر داد و گفت: تقریبا به همین مقدار نفت سفید در سایر شهرهای زلزله زده نیز توزیع شد.
وی یادآوری کرد: روز گذشته نیز ۱۲۰ مخزن زباله در نقاط مختلف شهرهای زلزله زده قرار داده و هشت تن کیسه زباله نیز میان زلزله زدگان توزیع شد.
محمودیان همچنین با اشاره به صدور دفترچه امدادی برای زلزله زدگان، گفت: طبق این دفترچه بسته های یک ماهه شامل مواد غذایی و خوراکی، پتو و وسایل گرمایشی، نفت سفید و … میان آن ها توزیع می شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه از آمادگی برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با خارج کردن چادرهای زلزله زدگان از مراکز آموزشی، دانش آموزان از روز شنبه آینده (چهارم آذر) در کلاس های درس حاضر می شوند.
وی با بیان اینکه شهرهای زلزله زده کم کم به روال عادی خود باز می گردند، افزود: مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تاکنون ۱۵ جلسه با ۲۱۰ مصوبه برگزار کرده است و همه چیز را تحت کنترل دارد.
محمودیان یادآوری کرد: قرار است وزیر تعاون، وزیر جهاد کشاورزی و همچنین اعضای کمیسیون عمرانی مجلس امروز به مناطق زلزله زده سفر کنند و دستورها و اقدام های لازم برای بهبود هرچه بهتر اوضاع در این مناطق داده شود.
وی در پایان از همکاری و کمک های عموم مردم کشور، دستگاه های دولتی و غیردولتی و نیروهای نظامی که در این مدت به اشکال مختلف به یاری زلزله زدگان شتافتند، قدردانی کرد.
زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که تاکنون ۴۳۷ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله همچنین حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
 

همچنین مطالعه کنید:

ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزامی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز، معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.