صفحه اصلی / تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری در مجموعه تاریخی تخت فولاد

تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری در مجموعه تاریخی تخت فولاد

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر مجموعه تاریخی، مذهبی و فرهنگی تخت فولاد اصفهان گفت: برنامه جامع توسعه گردشگری در تخت فولاد در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با هدف جذب محاطبان و گردشگران به این مجموعه تاریخی تدوین شده است.
سید‌علی معرک‌نژاد پیرامون برنامه‌های توسعه گردشگری در تخت فولاد اظهار داشت: یکی از اهدافی که سبب شد در مجموعه تخت فولاد به فکر توسعه گردشگری باشیم، انجام برنامه‌ها و اقدامات برای جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی در این مجموعه تاریخی بود.
وی با بیان اینکه برنامه جامع گردشگری در تخت فولاد در ۲ حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تدوین شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این طرح با هدف‌گذاری ۴ ساله پیش‌بینی شده که ایجاد زیرسا‌خت‌های عمرانی از جمله احداث ۸ بوستان در این مجموعه در نظر گرفته شده است.
مدیر مجموعه تاریخی، مذهبی و فرهنگی تخت فولاد اصفهان با اشاره به پیش‌بینی احداث بوستان مجسمه، تندیس، بعد چهارم، توبه، دوستی، مرگ و شهادت در مجموعه تخت فولاد تصریح کرد: این بوستان‌ها با جاذبه‌ها و نماهای منحصربه فرد به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی کمک می‌کند.
وی با اشاره به ایجاد ۴ مسیر ویژه در مجموعه تاریخی تخت فولاد گفت: همچنین پیش بینی شده که ۴ مسیر ویژه در غالب نام‌های مسیر بهشت، مومنون، بعد چهارم و تولد تا مرگ با فضاسازی و نورپردازی خاص و حتی پوشش گیاهی متنوع در این مجموعه ایجاد شود.
معرک‌نژاد با بیان اینکه یکی از انواع اقسام گردشگری، گورستان گردی است، افزود: ما به دنبال این هستیم که با توجه به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و مذهبی که در تخت فولاد وجود داد  و علما، هنرمندان و دانشمندانی که در این مجموعه دفن هستند، با شناسایی آنان به نسل جوان ماموریت خود را در راستای توسعه  گردشگری این مکان ارزشمند انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار استخراج شده از بانک اطلاعاتی گردشگری مجموعه تخت فولاد تا هفته گذشته بیش از ۹ هزار نفر به صورت سازمان‌ یافته از این مجموعه بازدید کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای طرح توسعه گردشگری در این مجموعه تاریخی میزان گردشگران به ۱۵ هزار نفر برسد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.