صفحه اصلی / مشکل زنان تولیدکننده، ناتوانی حضور در عرصه رقابت است

مشکل زنان تولیدکننده، ناتوانی حضور در عرصه رقابت است

به گزارش کسب و کار نیوز،  مشاور امور بانوان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل اصلی زنان تولیدکننده ، ناتوانی آنان برای حضور در بازار و عرصه تولید رقابتی است.
 سهیلا جلودارزاده روز سه شنبه در نشست اقتصادی زنان گلستان در گرگان اظهار کرد: زنان در بسیاری از بخش های تولیدی اقدام به تولید محصولات با کیفیت و متنوع می کنند اما چون قادر به پیدا کردن بازار مناسب نیستند درآمد پایینی داشته و از وارد شدن به عرصه های بزرگ رقابتی باز می مانند .
وی بیان کرد : این فعالان همچنین با وجود تبحر در بخش هایی چون صنایع دستی و فرش و مانند آن به دلیل کمبود سرمایه درگردش قادر به استفاده از شیوه های مکانیزه نبوده و در رقابت با نامداران این عرصه متحمل شکست می شوند . 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود : استفاده از فناوری های نوین در تولید و بسته بندی محصولات و فراهم کردن زمینه عرضه فروش محصول در نمایشگاه های دائمی و فصلی ، یک راه حل اساسی برای برون رفت زنان تولید کننده و کارآفرین از این مشکل است.
جلودارزاده؛ آموزش و در اختیار گذاشتن منابع مالی و مجوزهای لازم را یک ضرورت بنیادین برای حل مشکلات زنان کارآفرین دانست و بر اجرای آن تاکید کرد. 
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : هم اینک مراکز کاریابی از افراد ثبت نام کرده و در صورت نیاز کارفرما آنان را معرفی می کنند اما باید به کارآفرینی، خوداشتغالی و به بنگاه های خرد و متوسط توجه بیشتری شود تا کار و شغل جدید ایجاد گردد. 
وی اظهار کرد: طرح تامین مالی طرح های خرد با صندوق کارآفرینی امید و یا بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه روستایی اگر با حمایت عملی توام شود می تواند فرصتی برای برخورداری زنان از این تسهیلات باشد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره سهم زنان از صندلی های مدیریتی و وعده های رییس جمهور در این زمینه گفت: روزی نیست که یکی از خانم های مجلس در این زمینه مصاحبه نداشته باشد، یا نامه ننویسند و یا از وزرا سوال نپرسند، به طور قطع تا رسیدن به مرز ۳۰ درصد قول رییس جمهور برای معرفی معاونان زن در وزارتخانه ها پیگیری می کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.