صفحه اصلی / فرابورس افزایش حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد

فرابورس افزایش حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی آبان ماه در کنار تداوم سبزپوشی شاخص کل، افزایش حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
در جریان دادوستدهای امروز سه شنبه سی‌ام آبان ماه شاهد جابه جایی بیش از ۴۹۸ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال بودیم که نسبت به روز قبل از رشد ۱۵۹ درصدی حجم و ۸۷ درصدی ارزش معاملات حکایت داشت.
همزمان با صعود این متغیرهای معاملاتی شاخص کل نیز با رشد ۲.۵ واحدی مواجه شد و به این ترتیب آیفکس تا ارتفاع ۱۰۱۲ واحدی صعود کرد. نگاهی به نمادهای اثرگذار بر شاخص نشان می‌دهد عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای شیمیایی و فلزات اساسی رقم خورده است به طوری که نمادهای «شاوان»، «شراز»، «ارفع» و «میدکو» تا سطح حداکثر ۱.۴ واحد تاثیر مثبت به جا گذاشتند. این در حالی است که دو نماد «شپاس» و «مارون» بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس را تا سطح ۰.۶ واحد موجب شدند.
در مجموع دو بازار اول و دوم نیز معامله بیش از ۳۷۴ میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال به ثبت رسید.
 امروز مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران از قطعیت معامله بلوک سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان خبر داد. بر این اساس در مجموع ۲۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار سهم این شرکت که در دو نوبت با قیمت‌ پایه ۲۶۳۰ ریال در تاریخ ۱۷ آبان ماه عرضه شده بود خریداری شد که امروز این معامله قطعیت یافت.
در مجموع دو بازار اول و دوم دو نماد «ذوب» و «شاوان» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.
سهامداران بازار پایه نیز امروز میزبان معامله حدود ۱۱۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۷۲ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو معاملاتی این بازار قرار گرفتند. همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های جوش و اکسیژن ایران و فرآورده‌های سیمان شرق پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شدند.
در تابلو اوراق تسهیلات مسکن خریداران و فروشندگان اقدام به مبادله ۵۶ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال کردند. قیمت این اوراق روز جاری در بازه ۷۴۸ هزار تا ۷۶۷ هزار ریال قرار داشت. 
سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت تعداد ۲ میلیون ورقه به ارزش حدود یک‌هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال دادوستد کردند. اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۴» صدرنشین این بازار شد. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.