صفحه اصلی /
Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/kasbokarnet.ir/httpdocs/wp-content/themes/sahifa/framework/functions/breadcrumbs.php on line 61
تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت ۶ کشور آسیای میانه

تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت ۶ کشور آسیای میانه

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز آقایی با اشاره به جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای مشرک المنافع گفت: چابهار بهترین و به صرفه ترین مسیر برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه است.
آقایی افزود: درحال حاظر افغانستان و کشورهای آسیای میانه عمدتا از بندر کراچی پاکستان به عنوان مرکز ترانزیت خود استفاده می کنند و پاکستان نیز تاکنون موانع متعددی را برای استفاده از تجار و به طور ویژه تجار افغانستانی برای استفاده از این بندر به وجود آورده است و این درحالی است که جمعیت ۳۰میلیون نفری افغانستان حدود ۹۵ درصد نیاز کالایی خود را از طریق واردات تامین می‌کند.
وی گفت: برای آنکه چابهار به مرکز ترانزیت تبدیل شود و بتواند با بنادر همسایه رقابت کند باید ابتدا یارانه ها و تخفیف هایی را به تجار ارائه کرد که تخفیف۳۰ درصدی در کلیه ردیفهای حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتیهای کانتینری، تخفیف۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و تخفیف ۸۵درصدی در (نرخ تخلیه و بارگیری) کانتینری وارده برخطوط کشتیرانی و تخفیف۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارد بر  thc انبارداری کانتینرهای صادراتی، ارایه تخفیف پلکانی درکالاهای غیرکانتینری نسبت به سایر بنادر کشور را از جمله مزایای بندرچابهاراست.
آقایی با اشاره به حضور ۳۵شرکت متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهارگفت: تعدادی از این سرمایه گذاران برای احداث فاز دوم بندر شهید بهشتی ابراز تمایل کردند که پس از افتتاح فاز اول ساخت و ساز فاز دوم با مشارکت این سرمایه گذاران آغاز خواهد شد تا در سال ۱۴۰۴ افق ترازیت۳۲میلیون تن کالا از طریق بندر چابهار محقق شود.

همچنین مطالعه کنید:

شمارش معکوس اخذ مالیات از خانه های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، در جلسه علنی مذکور با ۱۵۰ رأی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *