صفحه اصلی / ۱۹۸نشان رنگارنگ کسب کردند

۱۹۸نشان رنگارنگ کسب کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش وجوانان، در گزارشی به دستاوردهای حوزه ورزش زنان در شش ماه امسال پرداخت که کسب ۱۹۸ مدال (۷۳طلا،۵۴نقره و۸۱برنز ) در رقابت های مختلف آسیایی، جهانی و بین المللی بخشی از موفقیت های آنان است.
ورزشکار ایران در این مدت توانستند موفقیت های زیادی را در عرصه های مختلف کسب کنند و در نخستین گام در آغاز امسال توانستند مدال های رنگارنگی در رقابت های آسیایی و کشورهای اسلامی برای ایران به ارمغان بیاورند. 
کسب۲۹ مدال طلا، ۲۲ نقره و ۲۴ برنز در رقابت های آسیایی تلاش زنان ایران در قاره کهن بود .
همچنین کسب نخستین عنوان قهرمانی جهان در رشته ساندا از افتخاراتی است که توسط زنان ووشو کار کشورمان بدست امد.
در کنار این عناوین کسب ۳۴ مدال طلا، ۱۹ نقره و ۲۸ برنز رهاورد زنان ملی پوش کشورمان از مسابقات بین المللی در شش ماه نخست سال ۹۶ بود که به خودی خود نتیجه ای قابل تعمق است .
۶ مدال طلا،۸ نقره و ۸ مدال برنز در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از دیگر دستاوردهای بانوان کشورمان بود که در اردیبهشت ماه کسب شده بود.
همچنین در مسابقات آسیایی داخل سالن ترکمنستان نیز فرصت یافتند تا ۴ مدال طلا ۵ نقره و ۲۱ برنز کسب وبه افتخارات خود بیافزایند.
مسابقات دانشجویان جهان در چین تایپه نیز آوردگاه دیگری برای حضور زنان کشورمان بود که ماحصل آن یک مدال نقره و ۵ برنز بود.
میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا سنگنوردی و قهرمانی جهان در رشته ووشو ۲۰۱۷برای نخستین بار حضور موفقیت آمیز ایران در این رویدادها از دیگر دستاوردها این حوزه است.
کسب مدال نقره کیمیا علیزاده بانوی المپیکی تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ برای نخستین بار و نشان برنز کاتای تیمی و انفرادی در رقابت های جهانی کاراته اسپانیا از دیگر افتخارات زنان ورزشکار ایران است
در کنار این موفقیت ها استقبال از رشته های جدیدی چون مچ اندازی، کشتی کلاسیک و پذیرش لباس تخصصی اسلامی زنان بسکتبالیست از سوی فیبا برای بالندگی زنان ورزشکار در رشته های جدید فصل نوینی را رقم زد.
طرح ملی ۳۰ دقیقه نشاط و تندرستی، طرح ملی فراغت با ورزش، جشنواره ملی ورزش خانواده ویژه مادران و دختران، طرح ملی سنجش قامت و حرکت ویژه بانوان روستایی و عشایری تدوین ،جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان شاغل از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
از مباحث مهمی که در حوزه معاونت ورزش بانوان در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت، آیین نامه مناسب سازی ورزشگاه های کشور برای حضور خانواده ها به عنوان تماشاگر در رویدادهای ورزشی داخلی بود.
ورزش بانوان کشورمان در عرصه قهرمانی، افق های روشنی دارد و به نظر می رسد که بتواند درسال های آینده، در بسیاری از رشته های المپیکی و بازی های آسیایی، نشان های زرینی را برای ورزش کشور به ارمغان آورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.