صفحه اصلی / بررسی اولیه احداث پروژه مجتمع تجاری هایپراستار بندرعباس

بررسی اولیه احداث پروژه مجتمع تجاری هایپراستار بندرعباس

به گزارش کسب و کار نیوز، ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت این پروژه گفت: این سایت در شهر بندرعباس و شمال بزرگراه شهید رجایی در زمینی با مساحت ۲۰ هزار و ۱۷ مترمربع واقع شده است.
وی با اشاره به اهمیت این پروژه به عنوان فضایی چندعملکردی با مقیاس فراشهری افزود: توجه به پروژه‌های سیما و منظر شهری باید از حوزه مدیران شهری و شهرداران بصورت جدی پیگیری شود و این پروژه‌ها از آنجایی که نقش مهمی در سیما و منظر شهری ایفا می‌کنند، ضرورت دارد که در این کمیته بررسی، تصویب و جهت اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ شود.
به گفته وی، توجه به اصول معماری بومی منطقه و معماری ایرانی، استفاده از ریتم و تناسبات موجود در معماری بومی، الهام از فرم حیاط مرکزی به عنوان الگوی پایدار در معماری ایرانی، استفاده از بام به عنوان میدان و فضای عملکردی چندمنظوره از جمله اهداف احداث این طرح‌هاست.
وی ادامه داد: در این پروژه به سایر مسائل بومی منطقه مانند سایه‌اندازی، بازشوها، رنگ و… نیز پرداخته شده است. این مجموعه دارای فضاهای غرفه‌های تجاری، فروشگاه هایپر مارکت، مجموعه سینمایی، شهربازی، فضای باز چندمنظوره و مجموعه غذاخوری است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: پس از بحث و بررسی موضوع توسط اعضای کمیته، برای بررسی بیشتر و اصلاح طرح به جلسات آتی کمیته موکول شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.