صفحه اصلی / رویداد "تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی" در رشت برگزار می‌شود

رویداد "تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی" در رشت برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز مسعود ویسمه در رشت اظهار داشت: نخستین رویداد تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی " تتکا " جهت حمایت و راه اندازی کسب و کارهای نوپای روستایی در استان گیلان برگزار می‌شود.
دبیر برگزاری رویداد "تتکا" گفت: مرکز تسهیل‌گری توانمندسازی و کارآفرینی روستایی " تتکا " با محوریت بر آموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج درحوزه‌های توانمندسازی، تسهیل‌گری، کارآفرینی، فناوری، تجاری سازی، بهبود و ساماندهی کسب و کارهای روستایی ایجاد شده است.
ویسمه هدف ایجاد این مرکز را اشتغال پایدار با تمرکز بر منابع‌انسانی در روستا و ارتقاء سطح مهارت و توانایی روستایی عنوان کرد و گفت: این مرکز با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه این مرکز از تمامی ظرفیت‌ها و منابع  موجود در روستا  بهره‌گیری می‌کند تصریح کرد: روستاییان، بانوان، صاحبان کسب و کار، کارآفرینان، شرکت‌ها و تعاونی‌ها از ظرفیت‌های مطلوب روستاها محسوب می‌‌شوند.
ویسمه با بیان اینکه این رویداد می‌تواند زمینه پیوند کسب و کارهای روستایی را با بازارهای استانی، منطقه‌ای و ملی فراهم کند تاکید کرد: رویدادهای شناخت با هدف جذب و تبدیل ایده‌ها به کسب و کار و حل معضلات و چالش‌ها در حوزه کسب و کارهای نوپای روستایی برگزار می‌شود.
دبیر برگزاری رویداد "تتکا" گفت: طراحی هدفمند کسب و کار روستاییان، زمینه‌سازی راه‌اندازی مشاغل خانگی، آموزش کارآفرینی و آماده سازی محیط اجتماعی و اقتصادی روستاهایی به‌منظور جذب نیروی انسانی جوان، راهکار اصلی در توسعه پایدار جوامع روستایی است.
دبیر برگزاری رویداد "تتکا" برگزاری سلسله رویدادهایی در حیطه کسب و کارهای حوزه روستایی را در دستور کار مرکز تتکا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این راستا نخستین رویداد جامع با تعیین محورهای ۱۲ گانه تدوین شده و در مرحله اجرا است.
ویسمه بیان کرد: فعالان حوزه‌های مختلف، متخصصان، محصلان مرتبط با موضوع، مراکز تولیدی، برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، فعالان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک طی ۳ روز در این رویداد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند.
دبیر برگزاری رویداد "تتکا" با تاکید بر اینکه این افراد با تشکیل گروه، ایده‌های خود را اجرا کرده و به‌دنبال راه حل اجرایی برای چالش‌های موجود هستند افزود: تلاش است با اقدامات ویژه این رویداد خروجی مطلوبی را در جامعه به ارمغان آورد.
ویسمه خاطرنشان کرد: به‌طور مشخص آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالش‌ها و معضلات، حمایت در تجاری‌سازی و پیاده‌سازی عملی طرح‌ها از دستاوردهای این رویداد است. 
وی با اشاره به اینکه این رویداد بهترین فرصت برای تمامی تیم‌های فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصان عرصه کسب و کارهای حوزه روستایی است تصریح کرد: افراد و گروه‌ها در این رویداد می‌توانند توانایی‌های خود را به عرصه ظهور برسانند. 
دبیر برگزاری رویداد "تتکا" با بیان اینکه به‌طور حتم این رویداد می‌تواند شناسایی مناسبی از تیم‌ها و قابلیت‌های این حوزه باشد بیان کرد:  پس از بررسی و داوری‌های لازم در این رویداد، ایده‌های برگزیده مورد حمایت قرار می‌گیرند. 
ویسمه زمان برگزاری این رویداد را  15 لغایت ۱۷ آذرماه عنوان کرد و با بیان اینکه این رویداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گیلان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به سایت ir.ttkaevent مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.