صفحه اصلی / سند ملی با محوریت " کار شایسته" تدوین می‌شود

سند ملی با محوریت " کار شایسته" تدوین می‌شود

به گزارش کسب و گار نیوز عیسی منصوری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در برنامه‌های اول تا پنجم توسعه کشور اشتغال وجود نداشت اما برای برنامه ششم توسعه سیاست اشتغال و سند ملی اشتغال مبتنی بر شایستگی برای نخستین بار تهیه و تدوین شده است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد بحث اشتغال شده و مشکل بیکاری را حل کند بلکه لازم است بخش خصوصی نیز با جدیت بیشتری وارد عرصه شود ادامه داد: در برنامه اشتغال فراگیر برای طرح کارورزی که یکی از زیرمجموعه های آن است ۲۰۰هزار میلیارد ریال با یارانه ۲ تا ۷ درصد تعریف شده است.
وی افزود: علاوه بر این ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی در کشور برای سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی و با نرخ سود صفر درصد مصوب شده است. بانک‌های عامل نیز موظف به جذب ۵۰ تا ۶۰هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۶درصد برای توسعه اشتغال روستایی هستند.
منصوری با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها باید منجر به توسعه این مناطق شده و میزان مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش دهد ادامه داد: توجه به ظرفیت های منطقه ای در تولید و اشتغال مورد تاکید است. اصلاح تعرفه های مواد اولیه و اصلاح قانون و اتصال صنعتگران به بازار جهانی در اشتغالزایی پایدار نیز در این امر موثر هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.