صفحه اصلی / سومین دورگفت وگو های سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا در تهران برگزار می شود

سومین دورگفت وگو های سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا در تهران برگزار می شود

به گزارش کسب و کار نیوز،  این گفت و گوها در چارچوب بیانیه مشترک محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، ۲۹ آبان ماه جاری (پس فردا) به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه وهلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.
این نشست در ادامه دو دور گفت وگوهای پیشین به ترتیب در تهران و بروکسل طی دو سال گذشته صورت می گیرد. 
بر اساس این گزارش در گفت وگوهای مذکور موضوعات مورد علاقه طرفین درحوزه های مختلف مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی (انرژی هسته ای، نفت و گاز، برق و انرژی های تجدیدپذیر)، محیط زیست، حمل و نقل، حقوق بشر، آموزش عالی، تحقیقات و فنآوری و فرهنگی و همچنین آخرین تحولات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. 
به گزارش ایرنا سومین سمینار سطح بالای همکاریهای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاریهای هسته ای:پیشرفت ها و چشم اندازها» با حضور سید عباس عراقچی، هلگا اشمید و بهروز کمالوندی در مرکز هسته ای اصفهان برگزار خواهد شد.
بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای و در دوره پسابرجام، مبادلات تجاری دو طرف از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است بطوریکه در سال ۲۰۱۶ مناسبات تجاری نسبت به سال قبل، ۷۹ درصد رشد داشته و ارزش مبادلات تجاری به رقم ۷/۱۳ میلیارد یورو بالغ شده است. 
این ارقام کماکان در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ روند صعودی خود را حفظ کرده و به رقم ۱۱ و نیم میلیارد یورو بالغ گردیده است. 
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در مناسبت های مختلف از جمله در سفر اخیرش به واشنگتن، به صورت شفاف و صریح از اجرای کامل و موثر برجام بعنوان یک موافقتنامه چندجانبه که مورد تایید شورای امنیت قرار گرفته است، حمایت نموده و از کشورهای پنج بعلاوه یک خواسته است که به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.