صفحه اصلی / ارزیابی خسارت زلزله به واحدهای مسکونی آغاز شد

ارزیابی خسارت زلزله به واحدهای مسکونی آغاز شد

ارزیابی خسارت واحدبه واحد آغاز شد /تعیین هویت ملک ۱۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سوی بنیاد مسکنمجید جودی مدیر کل ارزیابی و بازسازی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۶ ستاد معین از شهرستان‌های مختلف در مناطق زلزله زده مستقر شده اند گفت:ستاد‌های معین بنیاد مسکن، تجهیزات لازم از جمله نیروی انسانی، ماشین آلات سنگین را وارد مناطق زلزله زده کرده اند و در حال انجام آخرین مراحل آوار برداری هستند.
وی با اشاره به آغاز اولین مراحل ارزیابی وخسارت واحد‌های مسکونی آسیب دیده افزود: مراحل تعیین مالیکت ۱۲۰۰ واحد مسکونی توسط نیرو‌های ارزیابی به پایان رسیده است.
جودی تصریح کرد: باید تمامی مالکان واحدهای مسکونی برای تعیین مالکیت واحد خود حضور داشته باشند که هم اکنون بسیاری از مالکان در منطقه حضور ندارند و کار تعیین مالکیت و ارزیابی در روز‌های ابتدایی به کندی انجام می‌شود.
وی توضیح داد: بسیاری از مالکان از مناطق مختلف به زودی برای تعیین مالکیت حضور پیدا می‌کنند، زیرا تجربه نشان داده بدون احضار هویت ملک در آینده بسیاری از ساکنان دچار مشکلات حقوقی برای ملک خود می‌شوند.
جودی افزود: ارزیابی واحد به واحد مناطق زلزله زده توسط کارشناسان مجرب آغاز شده و تا چند روز آینده نتیجه آن اعلام و بلافاصله مراحل ساخت واحد‌های مسکونی آغاز می‌شود.
مدیر کل ارزیابی و بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله در کرمانشاه دچار آسیب شده اند افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر‌ها و ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها نیازمند نوسازی هستند.
وی اظهار کرد: طبق بررسی و ارزیابی‌های کلی که تا به این لحظه انجام شده حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها نیازمند تعمیرات هستند.
جودی در خصوص میزان تسهیلات مسکونی ارائه شده برای زلزله زدگان نیز گفت: ۳۵ میلیون تومان برای واحد‌های احداثی در شهر‌ها و ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵ میلیون تومان برای اسکان موقت در زلزله زدگان در شهر‌ها پرداخت می‌شود.
مدیر کل ارزیابی وبازسازی بنیاد مسکن تصریح کرد: در روستا‌های آسیب دیده نیز ۲۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳ میلیون تومان برای اسکان موقت از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود.
وی در پایان گفت: نرخ سود تسیهلات پرداخت سود با همان کارمزد ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.