صفحه اصلی / فاکس اسپورت: هرگز نباید ایران را در جام جهانی دست کم گرفت

فاکس اسپورت: هرگز نباید ایران را در جام جهانی دست کم گرفت

 

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا  تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی برابر پاناما و ونزوئلا تعداد بازی‌های بدون شکست خود را به عدد ۱۰ رساند. اکنون تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از آخرین جام جهانی گذشته ۳۸ بازی انجام داده که ۲۷ دیدار آن را با برد به پایان رسانده است. این آمار نشان می‌دهد که به هیچ وجه نباید ایران را در جام جهانی دست کم گرفت.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران سومین تیمی بود که بعد از روسیه میزبان و برزیل، حضور خود را در جام جهانی قطعی کرد. صعود زودرس به جام جهانی این بود که مردان کارلوس کی‌روش، آماده‌سازی خودشان برای حضور در جام جهانی را خیلی زودتر شروع می‌کنند.ایران در حال‌ حاضر با نتایج خوبی که به دست آورده است نشان داده که در مسیر درست قبل از جام جهانی حرکت می‌کند. بعد از باخت یک بر صفر برابر عراق در مارس گذشته، ایران در ۱۰ بازی بعدی خود شکستی نداشته و هفت برد و سه تساوی به دست آورده است.
با در نظر گرفتن آن بازی که در بازی‌های فیفا دی نبود، باید این را در نظر بگیریم که آخرین باری که ایران یک بازی را باخت، به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برمی‌گردد چرا که ایران در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ استرالیا در ضربات پنالتی‌ مغلوب عراق شد و این باخت محسوب نمی‌شود.
در واقع آخرین باخت رسمی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در یک بازی مهم به شکست ۳ بر یک در باهیا برابر بوسنی و هرزگوین برمی‌گردد. ایران ۲۷ مسابقه بعد از آن را با برد به پایان رسانده است و در ۹ مسابقه از جمله بازی با عراق در جام ملت‌های آسیا به تساوی دست یافته و تنها دو بار شکست خورده که برابر عراق و سوئد در بازی‌های دوستانه بوده است.
از جمله نتایج خوبی که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در این مدت گرفته است، تساوی یک بر یک برابر روسیه میزبان جام جهانی، پیروزی برابر مونته‌نگرو و توگو و البته برد برابر تیم‌های پاناما و ونزوئلا بوده است. هر چند باید این را قبول کرد که در این مقطع نتایج اهمیت چندانی ندارند و مربیان باید تاکتیک‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهند  ولی باید این را بدانیم که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران مسیر متفاوتی را نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی و عربستان داشته است.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در حال‌ حاضر عادت کرده که پیروزی را به دست بیاورد و هر کاری را انجام می‌دهد تا روند بدون شکست آنها حفظ شود. ایجاد ذهنیت پیروزی در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران سبب شده که اعتماد به نفس بازیکنان ایرانی افزایش یابد و به همین خاطر است که نباید تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را به هیچ وجه دست کم گرفت.
با در نظر گرفتن این که قرعه‌کشی جام جهانی یکم دسامبر در کشور میزبان این رقابت‌ها برگزار می‌شود، ممکن است تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروهی در کنار تیم‌هایی همچون روسیه، مکزیک و پاناما قرار بگیرد. با نتایجی که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در چند ماه اخیر کسب کرده است، می‌دانیم که قرار گرفتن در این گروه چه معنا و مفهومی برای ایرانی‌ها دارد.
کسب چهار امتیاز از دو مسابقه می‌تواند برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کافی باشد تا به صعود فکر کند. تمام این موفقیت‌ها را می‌توان به پای کارلوس کی‌روش نوشت که باعث شده تیمی با نظم و با برنامه در زمین داشته باشیم.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تیمی است که خالی از ستاره نیست. بازیکنانی همچون سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش در تیم‌های اروپایی برای تیم‌های‌شان بازی می‌کنند و البته ایران هم با فضای جام جهانی غریبه نیست. آنها در چهار دوره جام جهانی حاضر بوده‌اند و بهترین نتایج خودشان را شاید در سال ۱۹۹۸ فرانسه کسب کردند که موفق شدند آمریکا را در مرحله گروهی شکست دهند.
کاملا قابل انتظار است که بازیکنانی مثل سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد روزی به جایگاه نفراتی همچون علی دایی، جواد نکونام و علی کریمی برسند. آن روز می‌تواند خیلی زودتر برسد اگر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدرخشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.