صفحه اصلی / رشد ۱۳درصدی صادرات فرش دستباف ایران در نیمه نخست امسال

رشد ۱۳درصدی صادرات فرش دستباف ایران در نیمه نخست امسال

به گزارش کسب و کار نیوز، رییس مرکز ملی فرش ایران از رشد ۱۳ درصدی صادرات فرش دستباف در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پارسال این میزان ۳۹۵ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۳۹۴ معادل ۹۵ میلیون دلار افزایش داشت.
رشد ۱۳درصدی صادرات فرش دستباف ایران در نیمه نخست امسال
 «حمید کارگر» روز سه شنبه در همایش تخصصی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال فرش دستباف» که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: پس از پنج تا ۶سال وقفه صادرات فرش دستباف به امریکا، پارسال توانستیم به این بازار برگردیم.
وی میزان صادرات فرش در نیمه نخست امسال را ۱۵۳ میلیون دلار ذکر کرد و بیان داشت: این میزان نسبت به پارسال ۱۳درصد رشد کرد.
وی فرش دستباف ایرانی را پرچم دوم کشور ایران دانست و گفت: مگر می توان به چنین صنعتی در کشور بی توجه بود.صنعت فرش در هر شرایطی می تواند به کمک اشتغال کشور بیاید.
کارگر ادامه داد: صنعت فرش نه آلوده کننده محیط زیست است و نه وابسته به واردات مواد اولیه است.صنعت فرش ارز آور است و پیامدهای منفی در بر ندارد.
این مقام مسئول در حوزه فرش کشور با بیان اینکه چرا رسانه ملی باید برای تبلیغ این کالا پول هنگفتی درخواست کند،تصریح کرد: صدا و سیما نباید نگاه تجاری به فرش داشته باشند .فرش هویت ملی ایرانیان است.
وی گفت: برای حمایت از فرش ضروری است که سازمان امور مالیاتی در تدوین لایحه مالیات بر ارزش افزوده این کالا را از مالیات معاف کنند.نمایندگان مجلس باید معافیت مالیاتی را به این کالا برگردانند.
وی با انتقاد از کسانی که صنعت فرش را با صنایعی نظیر پتروشیمی مقایسه می کنند و نتیجه می گیرند که سرمایه گذاری در پتروشیمی به صرفه تر است،گفت: نباید هیچگاه دو کالایی را اینچنین با هم مقایسه کرد زیرا فرش کالایی است که ارزش فرهنگی بالایی را در خود جای داده است و به غیر از ارز آوری هویت ایرانی را به جهان معرفی می کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.