صفحه اصلی / شاخص بورس ۱۱۷ واحد دیگر رشد کرد

شاخص بورس ۱۱۷ واحد دیگر رشد کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، در معاملات امروز ۷۸۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال در ۴۶ و ۲۴۰ نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز همانند دیروز رشد کردند.

بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۷ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۸ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۱۴ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۱۳۰ واحد بالا رفت.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۹۳ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۱۹۶ واحد رشد کرد.

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خپارس (پارس خودرو)، فارس (خلیج فارس)، همراه (ارتباطات سیار ایران) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما جم (پتروشیمی جم) بالاترین تاثیر منفی را داشت.

مبادله ۴۱ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن

امروز علاوه بر ادامه سبزپوشی شاخص کل فرابورس، شاهد بازگشایی سه نماد و توقف یک نماد معاملاتی بودیم.

سه‌شنبه بیش از ۲۶۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲هزار و ۳۸ میلیارد ریال در ۳۱ هزار و ۴۴۲ نوبت دادوستد شد.

شاخص کل فرابورس ایران که دیروز ۶ واحد رشد کرده بود، امروز نیز همچنان سبزپوش ماند و با بیش از یک واحد افزایش در ارتفاع ۹۸۹ واحدی قرار گرفت.

در مبادلات امروز نمادهای مبادلاتی شرکت‌های‌ بازرگانی و تولیدی مرجان کار و سرمایه‌گذاری وثوق امین و همچنین نماد اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم بازگشایی شدند. 

نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه برای پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق در بیست و پنجم آبان، امروز متوقف شد.

اوراق تسهیلات مسکن 

در سمت دیگر بازار، خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه)، بیش از ۵۴ هزار ورقه تسه را در افزون بر ۲ هزار نوبت دادوستدی مبادله کردند که ارزشی بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال را رقم زد.

در همین حال در تابلو اوراق با درآمد ثابت بالغ بر ۹۴۱ هزار ورقه دست به دست شد که ارزش بیش از ۹۲۰ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

در این میان با مبادله بیش از ۱۷۲ هزار ورقه «سخاب۳» به ارزش افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال، این اوراق بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در میان اوراق با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

در نهایت در تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شاهد دست به دست شدن بیش از هفت میلیون ورقه به ارزش هفت میلیارد ریال بودیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.