صفحه اصلی / تمام افراد زیر آوار در شهرهای زلزله زده بیرون کشیده شدند

تمام افراد زیر آوار در شهرهای زلزله زده بیرون کشیده شدند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی روز سه شنبه  اعلام کرد: امداد و نجات در روستاهای زلزله زده همچنان با قدرت در حال اجراست و تقریبا ۸۵ تا ۹۰ درصد از روستاها آوار برداری شده است.
وی، پراکندگی و گستردگی روستاهای زلزله زده را عامل اصلی کندی امداد و نجات و آواربرداری روستاها نسبت به شهرها دانست و گفت: احتمال اینکه افرادی در روستاها زیر آوار مانده باشند وجود دارد.
سلیمی خبر از توزیع ۱۰ هزار تخته چادر هلال احمر به همراه، مواد غذایی، دارو، آب و پتو موکت در بین مردم مصیبت دیده در صبح امروز داد گفت تا ظهر امروز نیز ۱۰ هزار تخته چادر دیگر توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: یک فروند هواپیما حامل پنج هزار تخته چادر و مواد مورد نیاز از تهران در حال بارگیری است و تا بعد از ظهر امروز به مناطق زلزله زده اعزام می شود.
سلیمی اظهار کرد : ۱۰ فروند بالگرد هلال احمر با ۱۰۰ سورتی پرواز در طول شبانه روز گذشته به کار جا بجایی ده ها مجروحان و توزیع اقلام مشغول بوده اند.
رییس سازمان هلال احمر کشور، اسکان اضطرای و فراهم کردن اقلام مورد نیاز را مهم ترین ماموریت این سازمان پس از آواربرداری و امداد و نجات دانست و گفت: امیدواریم هرچه زودتر امداد رسانی و اسکان زلزله زدگان را به ۱۰۰ درصد برسانیم و به وضعیت قابل قبولی برسیم.
وی در پایان با مردم مصیبت دیده ابراز همدلی کرد و گفت: هلال احمر به همراه دیگر دستگاه های امداد رسان با تمام توان پای کار هستند و در امدادرسانی و کمک به آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷.۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای ۳۳.۹ کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. 
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.