صفحه اصلی / رشد ۱۵ درصدی صادرات فرش دستباف پس از برجام

رشد ۱۵ درصدی صادرات فرش دستباف پس از برجام

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، «حمید کلانتری» امروز (سه شنبه) در همایش تخصصی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال فرش دستباف که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: این همایش گامی به جلو است تا بتوانیم از تجارب یکدیگر بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: اگر به سمت بخواهیم بازار صادرات فرش را حفظ کنیم، باید بدانیم که کشورهای چین و هند می خواهند با عرضه فرش هایی با قیمت ارزانتر، بازارهای جهانی را بدست بیاورند.
این مقام مسئول با اشاره به رابطه بسیار نزدیک فرش دستباف با صنعت گردشگری گفت: پس از برجام حضور گردشگران خارجی در کشور افزایش یافته و بهترین سوغات برای گردشگران نیز فرش دستباف است.
کلانتری با بیان اینکه تعاونی های کوچک باید به یکدیگر بپیوندند تا بتوانند سهم تولید خود را افزایش دهند، افزود: جمع شدن در کنار یکدیگر، قبمت را کاهش می دهد و کیفیت کار را بالا می برد و می تواند رویه کار را آسان تر سازد.
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند در زمینه آموزش فرش دستباف گامهای ارزشمندی بردارد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین نامه اجرایی استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و گفت: طرح یکهزار روستا، یکهزار تعاونی در کشور اجرایی می شود تا روستاهایی که قابلیت رشد دارند، از طریق ایجاد تعاونی ها بتوانند اشتغال بالایی ایجاد کنند.
وی ادامه داد: این تسهیلات به روستاها و شهرهای کمتر از ١٠ هزار نفر جمعیت تعلق می گیرد.
به گزارش ایرنا، این همایش یک روزه به منظور بررسی توانمندی های تولیدی، اشتغال زایی و صادراتی اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف و دانش پژوهان این حوزه با همکاری اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز ملی فرش ایران و وزارت تعاون برگزار شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.