صفحه اصلی / برای کمک به مصدومان زلزله در تامین خون، دارو و تجهیزات مشکلی نداریم

برای کمک به مصدومان زلزله در تامین خون، دارو و تجهیزات مشکلی نداریم

سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان طالقانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت با ثباتی داریم و شرایط عادی است، افزود: این ثبات را مرهون تلاش ۲۴ ساعته پرسنل بیمارستان، همکارانی که از سایر دانشگاه ها آمدند و افرادی که خودجوش کمک کردند، هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روسای بیمارستان ها، پرسنل درمانی، اعضای هیات علمی و همه کسانی که از ساعات اولیه این حادثه کمک کردند، تشکر کرد.
او در ادامه به خدمات بی نظیر اورژانس کشور در این حادثه اشاره کرد و گفت: اورژانس یکی از دستگاه هایی است که خدمات کم نظیر و قابل قبولی را در این حادثه ارائه کرده و مورد تایید نمایندگان مردم و مدیران استانی است.
هاشمی با اشاره به اینکه کار ما هنوز ادامه دارد، افزود: مدیران از تهران به صورت دوره ای برای کمک به حادثه دیدگان و بیماران نیازمند جراحی به منطقه اعزام می شوند و مشکلات درمانی و روانی را نیز رسیدگی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت درمانی مصدومین زلزله در بیمارستان طالقانی کرمانشاه خوب و مناسب است، افزود: طبیعی است که پذیرش ۶۰۰ مصدوم در ساعات اولیه حادثه، با مشکلاتی همراه باشد ولی در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۳۰۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد و تعدادی از مصدومان نیز اعزام شدند. 
وزیر بهداشت با بیان این که وضعیت عادی است و نیازی به حضور همکاران دیگر استان ها در اینجا نیست، افزود: هرکس در استان خود به کارها و وظایفش عمل کند.
هاشمی در ادامه گفت: بعضی از بیمارستان ها در منطقه آسیب دیده اند که از رییس دانشگاه و ستاد وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که موضوع را بررسی کنند که اگر سازه آسیب ندیده است حتما در اولین فرصت ساختمان را به حالت عادی باز گردانده و به فعالیت خود ادامه دهند.
وزیر بهداشت گفت: بعضی از بیمارستان هایی که عمر سازه آنها به کمتر از سه سال می رسد، با این زلزله آسیب دیده است و این در حالی است که برخی از ساختمان ها با عمر ۵۰ سال آسیب کمتری دیده اند و باید دید آیا در ساخت این ساختمان ها تقلبی شده است لذا از دستگاه قضایی درخواست دارم که از روش های قانونی با مجریان، پیمانکاران و یا ناظران این ساختمان ها برخورد شود و ما مقصران در ساخت بناهای ناایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می کنیم.
هاشمی یاد آور شد: مجموعه ما باید در سخت ترین شرایط خدمت رسانی کند و اگر از مدار خدمت خارج شود، هر آسیبی که به مردم برسد تبعا مسئولیتش با کسانی است که کارشان را درست انجام نداده اند.
وزیر بهداشت ضمن قدردانی از ارتش، سپاه، بسیج و همه ارگان هایی که در این حادثه به وزارت بهداشت کمک کردند، افزود: از هوانیروز تشکر ویژه دارم که واقعا روز گذشته بی نظیرعمل کرد و هر پنج دقیقه یک پرواز برای انتقال مجروحین انجام داد.
وی همچنین از ارگان هایی که در برپایی بیمارستان های صحرایی کمک کردند، تشکر کرد.
وزیر بهداشت در پایان ضمن دعا برای شفای کامل مصدومان این حادثه دردناک، از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر و آرامش مسئلت کرد.
زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۴۰۰ کشته و بیش از هفت هزار مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد است.
در جریان این زلزله ۱۲ هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از ۱۵هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.