صفحه اصلی / شرکت‌های خلاق ایجاد می‌شود

شرکت‌های خلاق ایجاد می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال اظهار کرد: برای پیشرفت و ورود به حوزه های مختلف تولید محتوای مناسب امری مهم و ضروری است. بنابراین باید از نظر تولید محتوا خودمان را تقویت کنیم تا شاهد فرهنگسازی در این حوزه باشیم. البته ایجاد محتوا در فضای مجازی و استارتاپ‌ها با رشدی سریع در کشور همراه است. چنانچه در استارتاپ ها انتظار می رود رشد آنها به صورت هفته ای باشد و استارتاپ های موفق هفته ای ده درصد رشد دارند در غیر این صورت محکوم به شکست هستند. خوشبختانه در ایران فضا برای این رشد باز است.
ایجاد محیط کسب و کار ضامن ارتقای محتوای دیجیتال
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه درباره ارتقای محتوای دیجیتال، گفت: مهمترین بحث در این حوزه ایجاد محیط کسب و کار است، شرکت هایی که موفق به کسب عنوان دانش بنیان می شوند بیش از صد نوع خدمت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت می کنند و اگر شرکتی شرایط دانش بنیان شدن را دارا نبود به زودی بحث شرکت های خلاق در این معاونت مطرح می شود تا شرکت ها برای توسعه آموزش های لازم را ببینند. در واقع این شرکت ها از مکانیزم های ارائه شده توسط معاونت بهره مند می شوند البته سطح حمایتی از آنها نسبت به شرکت های دانش بنیان پایین تر است.
حمایت از شتابدهنده های حوزه دیجیتال
ستاری در بخش بعدی به حمایت از شتابدهنده های حوزه دیجیتال اشاره کرد و گفت: هر چه قدر شتابدهنده های کسب و کار بیشتر توسعه پیدا کنند موفق تر هستیم. در معاونت علمی نیز ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز بحث توسعه محتوای دیجیتال را در برنامه خود دارد. در این زمینه باید شتاب دهنده های کسب و کار در حوزه تولید محتوا حمایت شوند، شتاب دهنده هایی که هر یک ده ها یا صدها شرکت در آنها قرار دارد و از آنجا که دولت به تنهایی نمی تواند با هزاران استارتاپ کار کند این شتاب دهنده ها می توانند این سیستم را در کشور توسعه دهند. همانطور که هر سال در برگزاری نمایشگاه های مختلف شاهد تغییرات هستیم، تغییراتی که به واسطه حضور استارتاپ‎‌ها رخ داده است و قطعا توسعه استارتاپ ها می تواند یکی از اصول اصلی در بحث تولید محتوا باشد.
وی همچنین تولید محتوا را یکی از نیازهای توسعه فضای مجازی دانست که با برگزاری نمایشگاه هایی همچون رسانه های دیجیتال می توان در مسیر حرکت این توسعه قرار گرفت.
رتبه ۱۵ در تولید علم
رییس بنیاد ملی نخبگان ایران در بخش بعدی سخنان خود رتبه کشور را در تولید علم به لحاظ تعداد مقالات پانزدهم دانست و در اینباره ابراز کرد: دولت باید محیط کسب و کار را آماده کند در حال حاضر آماده نبودن محیط های کسب و کار یکی از مشکلات اساسی در کشور است. در حوزه کسب و کارهای نوین در دنیا در ابتدای این دولت رتبه ۱۲۱ را داشتیم اما امروز و در این مقطع به رتبه ۷۵ دست یافته ایم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین درباره برنامه های این معاونت در راستای توسعه و گسترس طرح شامد بیان کرد: این طرح فرهنگسازی در فضای مجازی را گسترش می دهد و به واسطه آن می توان محتوای مناسب و نامناسب را از هم تشخیص داد علاوه بر این مانع نفوذ خارجی ها می شود و بسترهای مناسب فعالیت برای شرکت های داخلی که پایه اصلی آن نیروهای انسانی خلاق و نوآور هستند را فراهم می کند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از غرفه های مختلف این نمایشگاه همچون درسا، ایده پرداز، دکتر استارتاپ، فرا مفید و اپلیکیشن باربری آنلاین بازدید کرد. موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر فقیهی ، مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی در این بازدید ستاری را همراهی کردند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.