صفحه اصلی / نقش صادرات منطقه آزاد ارس در زمینه اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است

نقش صادرات منطقه آزاد ارس در زمینه اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، حجت الاسلام سالار سنجری، در این همایش گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در حوزه های مختلف پیشتاز است و این منطقه آزاد همانطور که در حوزه فرهنگی رتبه اول را کسب کرده است، در صادرات نیز حائز رتبه اول شده است.
وی گفت: در بند ۱۱ سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج تاکید شده است.
حجت الاسلام سنجری افزود: این موضوع نقش مناطق آزاد را در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی مشخص می کند و از این فرصت بزرگ در کشور نباید به صورت ناخواسته یا خواسته چشم پوشی شود.
وی ضمن اشاره به مشکلات صادرکننده ها در کشور، تاکید کرد: تدبیر در زمینه افزایش صادرات و نهادینه کردن فرهنگ توجه به صادرات نیز نیاز این روزهای کشور است و باید تلاش کنیم تا مصرف محصول داخلی نیز به عنوان یک فرهنگ مکمل در جهت حمایت از تولید ملی، در تمام جامعه نهادینه شود.
امام جمعه منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ایجاد شهرک دائمی نمایشگاهی نیز می تواند در این زمینه موثر باشد و هم اکنون بسیاری از کشورها از این روش برای افزایش صادرات استفاده می کنند.
حجت الاسلام سنجری در پایان، گفت: بر اساس حدیث شریف امام صادق (ع) تجار و صادرکننده های راستگو و صدیق جزو دسته ای عنوان شده اند که بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند. علاوه بر این، پیامبر اکرم (ص) نیز تاجر صدیق و درستکار را جزو دسته ای می دانند که در روز قیامت زیر سایه عرش الهی قرار می گیرند و با شهدا محشور می شوند.
همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس در سالن حکیم نباتی سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و در این همایش از صادرکننده های برتر و نمونه منطقه آزاد ارس، تجلیل به عمل آمد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.