صفحه اصلی / ۲ دستگاه اتی واگن در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید مستقر می شود

۲ دستگاه اتی واگن در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید مستقر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، بیژن عالیپور در بازدید روزانه خود از منطقه عملیاتی مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید، از  لوکیشن‎های A و C، محوطه استخر ۱۳۰ هزار بشکه‎ای، مراحل نهایی راه اندازی موتور پمپ‎های فایرفایتینگ، احداث رینگ آب آتش نشانی و لوکیشن استقرار مخازن سیال حفاری و سیمان بازدید و فعالیت‏‎های در دست اقدام را بررسی کرد.
وی با اشاره به تکمیل اتصالات موتور پمپ‎ها و یکی از دو خط لوله ۱۴ اینچ ۱۲۰ متری، اظهار امیدواری کرد که با توجه به آبگیری کامل استخر ۱۳۰ هزار بشکه‎ای، راه‎اندازی آزمایشی و تست پمپ‎ها و خطوط لوله مربوط به رینگ آب آتش نشانی طی ۲ روز آینده انجام و امکان آب‎افشانی و ایجاد پوشش آب بطور کامل فراهم شود.
عالیپور به پیشرفت ۷۰ درصدی احداث محوطه مخازن سیال حفاری و سیمان برای انجام عملیات Top Kill اشاره کرد و گفت: از آنجا که احتمال بارندگی در برنامه‎ریزی عملیات پیش‎بینی شده بود، نگرانی خاصی بابت جاده‎های جدید الاحداث اطراف چاه وجود ندارد.
رئیس ستاد عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید افزود: کار احداث بیش از چهار جاده اعم از جاده دسترسی به چاه، جاده دسترسی به استخر و جاده بین استخر و محوطه غربی چاه و تعریض جاده اصلی چاه ۱۴۷ در چند روز گذشته انجام شده و شن‎ریزی این جاده‎ها و دیگر راه‎های دسترسی هم در حال انجام است تا در صورت بارندگی، عملیات با مشکل مواجه نشود.
عالیپور با اشاره به ساختار سنگی منطقه رگ سفید و با تاکید بر محکم سازی همه لوکیشن‎ها، گفت: مقرر شد ورودی لوکیشن C یعنی محل حفر چاه امدادی اول تعریض شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن حصول اطمینان از مهیا بودن همه امکانات اجرایی شرکت اعم از تجهیزات، ماشین آلات سبک و سنگین، انباشت آب کافی و خدمات مورد نیاز برای شتاب در اجرای عملیات، افزود: همه نواقص احتمالی برطرف می‌شود تا در زمان استقرار دکل‌های حفاری، هیچگونه کار اجرایی ناتمامی وجود نداشته باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.