صفحه اصلی / سازمان میراث‌فرهنگی جایگاهی جدی در طرح اشتغال روستایی دارد

سازمان میراث‌فرهنگی جایگاهی جدی در طرح اشتغال روستایی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نشست هم‌اندیشی با مدیران کل استان‌ها و معاونان صنایع‌دستی و گردشگری، که امروز شنبه ۲۰ آبان ۹۶ برگزار شد، در تشریح سهم اختصاص‌داده‌شده به سازمان میراث‌فرهنگی از اعتبار اشتغال روستایی گفت: براساس این طرح که چهارشنبه هفته گذشته در هیئت دولت به تصویب نهایی رسید، ۱۱هزارمیلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات با سود ۶درصد برای ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص داده می‌شود.
 
او ادامه داد: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش و جایگاه جدی در این طرح دارد، ۱۰درصد از این اعتبار به حوزه صنایع‌دستی و ۱۰درصد به حوزه گردشگری اختصاص یافته است که باید با تعریف پروژه‌هایی در این دو حوزه از اعتبار اختصاص‌یافته برای ایجاد اشتغال، رشد و توسعه روستاها استفاده کرد.
 
مونسان اضافه کرد: سازمان میراث‌فرهنگی با پیگیری‌های جدی به شورای عالی اشتغال پیوسته است و به این ترتیب مدیران کل استان‌ها هم می‌توانند در کارگروه‌های اشتغال شرکت کنند و نقش این دستگاه را در توسعه اقتصادی کشور فعال‌تر و پررنگ‌تر کنند.
 
معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برش استانی طرح اشتغال روستایی براساس شاخصه‌های متفاوت، مشخص شده است، افزود: ۱۵درصد این اعتبار سرمایه در گردش است که مدیران کل استان‌ها می‌توانند با تعریف پروژه‌های صنایع‌دستی، طبیعت‌گردی، بوم‌گردی و… از این اعتبار هم برای ایجاد اشتغال و رونق و پویایی روستاها استفاده کنند.
 
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: با توجه به این‌که موضوع اشتغال یکی از مباحث مهم کشور است، این طرح با فوریت اجرایی می‌شود، مدیران کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم باید با تعریف پروژه‌های سودده و اشتغال‌زا، زمینه استفاده از اعتبارات این طرح را فراهم کنند.
 
او گفت: با توجه به پیگیری و توجه ویژه رئیس‌جمهوری به این طرح، تسهیلات موردنظر بدون اتلاف وقت پس از تصویب شورای اشتغال در استان‌ها، در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.