صفحه اصلی / تلاش دولت برای شکستن دیوار بی‌اعتمادی میان صنعت و دانشگاه

تلاش دولت برای شکستن دیوار بی‌اعتمادی میان صنعت و دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت چالش عمده کشور را بی‌اعتمادی بخش صنعت به بخش دانشگاه و بالعکس دانست و گفت: بر اساس اعلام صنعتگران یکی از استان‌ها تمام بخش‌های صنعتی این استان دچار مشکل فنی بوده‌اند، ولی تنها یک شرکت حاضر به رفع مشکل خود از طریق دانشگاه‌ها شده است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر برات قبادیان امروز در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با بیان اینکه در ایران بیش از کشور چین دانشگاه تاسیس شده است، افزود: ایران با دارا بودن ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارای پنج میلیون نفر دانشجو است که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
 
وی با طرح این سوال که چرا با این میزان دانشجو ما دچار مشکلات اساسی در حوزه‌های اقتصادی و محیط‌زیست هستیم، اظهار کرد: مشکل آن است که دانشگاه و صنعت هر کدام راه خود را می‌روند و هر کدام از طرفین به طرف مقابل اعتماد ندارند.
 
قبادیان خاطرنشان کرد: ما تا به این باور نرسیم که هیچ کشوری توسعه نمی‌یابد، مگر از طریق دانش و کاربردی کردن یافته‌های علمی و همچنین کاربرد فناوری در عرصه‌های مختلف کشور راه به جایی نخواهیم برد.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد در بخش‌های مختلف کشور، یادآور شد: ما تا باور نکنیم که باید راه‌هایی که رفته‌ایم، برگردیم و تفکر را در همه امور به کار بندیم، موفق نخواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: بر این اساس در دولت تلاش شده است تا رابطه صنعت و دانشگاه یک رابطه دوستانه باشد و درصدد بودیم تا دیوار بی‌اعتمادی میان دو طرف برداشته شود که در این راستا تفاهم‌نامه‌های زیادی برای حضور دانشجویان در بخش‌های صنعتی و حضور صنعت در دانشگاه‌ها به امضا رسیده است.
 
قبادیان با اشاره به جلسه‌ای با حضور صنعتگران و دانشگاه‌ها در یکی از استان‌های کشور، یادآور شد: در این جلسه مشاهده کردیم که همه بخش‌های صنعتی آن استان دچار مشکلات صنعتی هستند و تنها یک شرکت به سمت دانشگاه برای رفع مشکل خود رفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.