صفحه اصلی / سمینار فرصت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه در صنعت لجستیک برگزار شد

سمینار فرصت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه در صنعت لجستیک برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فناوران، در این سمینار که چهارشنبه گذشته با حضور بیش از ۱۱۰ نفر از دانشجویان و علاقه‌مندان در سالن فرهیختگان دانشگاه خوارزمی از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار شد، ۴ سخنرانی و یک پنل پرسش و پاسخ اجرا شد.
در بخش اول، سهیل عباسی مدیرعامل شتاب‌دهنده تک، به مقایسه فضای کسب‌وکار سنتی و مدرن پرداخت و تغییرات به وجود آمده در فضای کسب‌وکار نوآورانه در کشور را تشریح کرد. وی همچنین در خصوص لزوم تقویت زیست‌بوم کارآفرینی ایران و ایفای نقش موثر هر یک از بازیگران آن صحبت کرد. سپس به تشریح حمایت‌های شتاب‌دهنده‌ها از استارت‌آپ‌ها پرداخت و در پایان به فرصت‌های بسیار زیاد موجود در حوزه‌های مختلف بازار گسترده و دست‌نخورده لجستیک اشاره کرد.
در بخش دوم؛ سخنرانی امیر افخمی مدیر لجستیک کشوری DHL در ایران، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در سطح جهان و ایران آغاز شد و سخنرانی خود را با تشریح صنعت لجستیک و ارایه مشخصات و مختصات این صنعت در مقیاس جهان و ایران ادامه داد. سپس به ارایه فرصت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش صنعت لجستیک پرداخت و نقشه راه مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی را برای دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه تشریح کرد.
در بخش سوم، احسان جهانی مدیرعامل کارپینو سخنرانی کرد و در ارایه خود، به تغییر پارادایم در صنعت لجستیک اشاره کرده و تاثیرات نوآوری در این صنعت را در سطوح مختلف، در بهبود زندگی مردم و صرفه‌جویی زمان، انرژی و هزینه‌ها برشمرد.
در بخش چهارم، سام طاهری‌زاده و شاهین اتحاد، از استارت‌آپ حملو، از شکل‌گیری این استارت‌آپ گفتند و تجارب شخصی خود را از برخورد با مشکلات و موانعی که در راهشان قرار داشته، با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.
در بخش پنجم، پنل پرسش و پاسخ، با حضور سخنرانان و مدیریت عباسی برگزار شد و به منتخبی از ده‌ها پرسش واصله از حضار پاسخ داده شد.

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.