صفحه اصلی / فرودگاه ماکو و افزایش مسیرهای پروازی

فرودگاه ماکو و افزایش مسیرهای پروازی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تین‌ نیوز، علیرضا جمشیدی با اشاره به فعالیت های عملیاتی فرودگاه منطقه آزاد ماکو توضیح داد: ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه ۹۴ اولین پروازهای آزمایشی فرودگاه ماکو آغاز شد ولی پروازهای فرودگاه به صورت رسمی از ۱۷ اردیبهشت با سه پرواز هفتگی تهران- ماکو- تهران شروع شد. از ابتدای مرداد ماه به علت استقبال بیش از حد مردم و حسب تقاضایی دریافتی شاهد فعالیت پنج پرواز هفتگی در این فرودگاه با آمار مسافر بالای ۹۰ درصد توسط شرکت هواپیمایی سپهران(با هواپیمای ۷۳۷) هستیم و با برنامه‎ریزی انجام شده به زودی شاهد افزایش مسیرهای پروازی به مقاصد مشهد، کیش و غیره خواهیم بود.
مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو در معرفی مهمترین فعالیت‎های عمرانی اجام شده در فرودگاه به اجرای کامل باند اصلی به طول ۳۱۵۰ متر اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقدامات عمرانی انجام شده می‎توان به ساخت تاکسیوی۲۵ در۱۸۰متر، اپرون ۱۳۵ در۱۵۰ متر، برج مراقبت به ارتفاع ۳۲ متر، ترمینال موقت به مساحت ۸۰۰ متر، ترمینال اصلی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و ساختمان تکنیکال بلاک ۲۰۰۰ متر مربعی اشاره کرد. همچنین ساختمان‎های ایمنی و آتشنشانی، هواشناسی، سپاه حفااظت هواپیمایی، پلیس، تاسیسات مکانیکی و کانال زیرزمینی آدم‎رو مخصوص تاسیسات زیربنایی و پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ خودرو احداث شده ‎است.
جمشیدی افزود: اخیرا تجهیزات موردنیاز فروداه ماکو از جمله دستگاه کمک ناوبری، دستگاه‎های فرستنده و گیرنده، سوئیچینگ و رکوردر شش دستگاه XRAY ، هفت دستگاه gateray و بیسیم‎های موردنیاز، تجهیزات کامل هواشناسی، دو خودروی آتشنشانی و یک دستگاه واحد سوخت‎رسان به هواپیما خریداری نصب شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.