صفحه اصلی / همسویی شورا و شهرداری با سازمان منطقه آزاد قشم برای ساخت درگهانی نوین

همسویی شورا و شهرداری با سازمان منطقه آزاد قشم برای ساخت درگهانی نوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  فرینا، عبدالجواد کمالی اعلام کرد: تغییر اساسی در ساختار شهر درگهان به وفاق جمعی همه نهادها نیازمند است و هم اکنون بهترین شرایط برای ایجاد تحول در این شهر مهم تجاری کشور با همدلی و همسویی دستگاه های مختلف فراهم شده است.
او با اشاره به بازدید میدانی که به اتفاق اعضای شورای اسلامی و شهردار درگهان از سطح این شهر داشتند، افزود: ساخت سه پارکینگ با ظرفیت افزون بر دو هزار خودرو در سه نقطه شهر درگهان برای کاهش بار ترافیکی در مرکز این شهر به عنوان یکی از مهمترین برنامه های ساماندهی شهر درگهان است.
کمالی گفت: مساحت یکی از پارکینگ ها ۳۰ هزار متر مربع است و تلاش می کنیم تا پایان هفته آینده این پارکینگ ها و همچنین یک پارکینگ ویژه موتور سیکلت ها در شهر درگهان به بهره برداری برسد.
او یادآور شد: براساس توافق با شورای اسلامی و شهرداری درگهان قرار شد ترمینال اتوبوسرانی هم با هدف ساماندهی تردد مسافران این شهر تجاری در یک محل مناسب ایجاد شود.
به گفته مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، حفر کانال برای دفع آب های سطحی، ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت کسبه در بازار قدیم این شهر با تاکید بر اخذ مجوز فعالیت (پروانه کسب)، اصلاح معابر در مسیر مجتمع های تجاری و بازار قدیم هم از دیگر موضوعاتی است که به صورت مشترک با شورا و شهرداری در شهردرگهان اجرای می شود.
وی از ساخت و سازهای غیراصولی در بازار قدیم شهر درگهان به عنوان معضل بزرگی در مسیر ارائه خدمات در مواقع حادثه نام برد و تاکید کرد: با ایجاد اصلاحات در بخشی از این بازار و ایجاد ایستگاه آتش نشانی در این منطقه از شهر درگهان، می توان در مواقع ضروری خدمات مناسب را ارائه کرد.
کمالی با اشاره به اینکه نیمه دوم سال و شرایط آب و هوای بهاری جزیره قشم موجب افزایش سفرها به این منطقه به ویژه شهر تجاری درگهان می شود، افزود: علاوه بر آماده سازی شهر درگهان برای پذیرش بیشتر مسافران در بازدید از روستای هُلر در مجاورت شهر درگهان هم تصمیماتی برای ساماندهی این روستا با ارائه خدمات عمرانی و ساماندهی فعالیت اصناف گرفته شده است.
جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران با داشتن بازارهای مناسب در شهرهای قشم، درگهان، رمکان و بندرتاریخی لافت یکی از مناطق مهم خرید محسوب می شود که در طول سال بیش از ۵ میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران با سفر به این جزیره زیبا، نیازهای خود را از مجتمع های تجاری و بازارهای قدیم این منطقه تهیه می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.