صفحه اصلی / آمادگی میراث فرهنگی برای توسعه توریسم سلامت

آمادگی میراث فرهنگی برای توسعه توریسم سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، «محمد محب خدایی» در همایش روسای بیمارستان‌های دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل، اظهار داشت: خدمات حوزه سلامت در ایران کیفیت بسیار خوبی دارد، اما در حوزه بازاریابی و جذب توریسم سلامت، وظایفی داریم و جذب گردشگر منافعی برای گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه به دنبال دارد که تقویت آن، نیازمند اقدامات بین بخشی و کار تیمی است.
محب خدایی اظهار کرد: بسیاری از پزشکان ایرانی در کشورهای دیگر خدمات تخصصی پزشکی را ارائه می‌دهند، اما در واقع خدمات دهنده را صادر کرده‌ایم؛ در حالی که باید خدمات گیرنده را به کشور وارد کنیم.
وی تصریح کرد: ورود توریسم سلامت به کشور باعث رونق و انتفاع حوزه‌های مختلف از جمله شرکت‌های هوایی، هتل‌ها و حمل و نقل می‌شود و در این حوزه، موفقیت‌های چندانی نداشته‌ایم و لازم است که مشوق هایی ایجاد کنیم تا گردشگر سلامت، به گرفتن خدمات در ایران تشویق شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: برای صادرات محصولات مختلف در کشورهای دیگر باید هزینه‌های حمل و نقل و بازاریابی را در آن کشورها پرداخت کنیم و وقتی این محصولات به کشورهای دیگر صادر شود، برای آنها اشتغال ایجاد کرده‌ایم و هر قدر بتوانیم توریسم سلامت ایران را تقویت کنیم، حوزه‌های مختلف توسعه می‌یابند و اشتغال و اقتصاد رونق می‌یابد.
محب خدایی با تاکید بر اینکه همه ذینفعان توریسم سلامت باید در کنار یکدیگر باشند، افزود: حتی یک راننده تاکسی می‌تواند در تقویت یا تخریب توریسم موثر باشد و خوشبختانه توان پزشکی ایران بسیار بالا است و باید فرصت‌های بازاریابی توریسم سلامت به ویژه در حوزه گردشگران زیارتی ایجاد شود.
 
وی در پایان اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی برای توسعه توریسم سلامت آمادگی کاملی برای همکاری با وزارت بهداشت را دارد تا پتانسیل و ظرفیت و توانمندی پزشکی ایران را در جامعه جهانی تبلیغ کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.