صفحه اصلی / قیمت نفت رکورد جدید زد

قیمت نفت رکورد جدید زد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، روز دوشنبه به ۶۲.۴۴ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۱۵ به این طرف بود. بهای معاملات برنت برای تحویل فوری ۶۲.۲۷ دلار در هر بشکه بود که ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه افزایش نشان داد و ۴۰ درصد بالاتر از پایین‌ترین رکورد سال ۲۰۱۷ بود.
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا اوایل معاملات به ۵۶ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۱۵ بود و نسبت به معاملات روز جمعه با ۱۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، ۵۵.۷۹ دلار در هر بشکه معامله شد.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با دستگیری شماری از مقامات سلطنتی، وزیران و سرمایه‌گذاران از جمله میلیاردر معروف ولید بن طلال و مدیر گارد ملی سلطه خود بر قدرت را تحکیم کرد.
شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" در یادداشتی اعلام کرد: اگرچه این پاکسازی تحول سیاسی حیرت‌آوری در عربستان سعودی است اما انتظار نمی‌رود تغییرات فوری در سیاست نفتی عربستان سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است، داشته باشد. به نظر می‌رسد ولیعهد عربستان عمیقا به تمدید توافق کاهش تولید اوپک و اقدام برای فروش بخشی از سهام آرامکو متعهد است.
بر اساس گزارش رویترز، اصلاحات محمد بن سلمان شامل برنامه‌ای برای عرضه بخشی از سهام غول نفتی دولتی آرامکو در سال آینده است و قیمت‌های بالاتر نفت برای سرمایه بازار آینده این شرکت مفید خواهد بود.
همچنین معامله‌گران می‌گویند نشانه‌هایی از محدود شدن عرضه به بازار وجود دارد. شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری را هشت حلقه کاهش داده و به ۷۲۹ حلقه رساندند که بزرگ‌ترین کاهش نسبت به ماه مه سال ۲۰۱۶ بود.
فعالیت حفاری در آمریکا در حالی کاهش پیدا کرده که اوپک و متحدان این سازمان شامل روسیه متعهد شده‌اند حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولید نفت‌شان را برای حذف عرضه اضافی در بازار کاهش دهند.
این پیمان تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا خواهد شد اما انتظارات رو به رشدی برای تمدید مدت این توافق وجود دارد. همزمان با محدود شدن عرضه تحلیلگران اظهار می‌کنند تقاضا قوی مانده است.
بانک بارکلیز اعلام کرده رشد اقتصادی جهانی و اختلالات اخیری که در روند عرضه ایجاد شده، سازنده‌ترین فضا برای رشد قیمت نفت از سال ۲۰۱۴ را به وجود آورده است. این بانک انگلیسی متوسط قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم را شش دلار در هر بشکه افزایش داد و ۶۰ دلار پیش‌بینی کرد. بارکلیز قیمت مورد پیش بینی برای کل سال ۲۰۱۸ را با سه دلار افزایش، ۵۵ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.