صفحه اصلی / اجرای ۶.۱ میلیارد دلار پروژه در ۲۵ کشور

اجرای ۶.۱ میلیارد دلار پروژه در ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا تشیعی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران با بیان این که صنعت آب و برق کشور به خودکفایی رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد تولیدات این دو صنعت در داخل صورت می‌گیرد که این مساله باعث شده بخش اعظمی از نیازهای داخلی تامین شود.
وی با بیان این که یک ظرفیت مناسب برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنعت برق به خارج فراهم شده است، ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون صنعت آب و برق رتبه اول را در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی از آن خود کرده است.
رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق وزارت نیرو با بیان این که بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار در صنعت آب و برق در مرحله اجرا است، گفت: بیش از ۵۰ عدد از این پروژه‌ها مربوط به بخش برق است که ارزش آن به بیش ازپنج هزار و ۶۷۴ میلیون دلار می‌رسد.
وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنایع آب و برق است، گفت: در حال حاضر در ۲۵ کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و غیره پروژه‌هایی توسط شرکت‌های ایرانی در حال اجرا است. با این وجود نقشه راهی در حال تدوین است تا بتوانیم سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش آب و برق را به بیش از ۹۰ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور برسانیم.
به گفته تشیعی، در این برنامه قرار است با نهادینه کردن فاکتورهایی چون رتبه‌بندی بازارهای بین‌المللی، ممانعت از خام فروشی و اعلام عوارض بر ۳۱ قلم کالای وارداتی که امکان تولید در داخل دارد افزایش جوایز صادراتی، گسترش روابط کارگزاری بانکی و غیره سهم توسعه صادرات در کشور را افزایش دهیم.
رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق وزارت نیرو با بیان این که امیدواریم با تدوین این نقشه راه و همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و وزارت خارجه پتانسیل‌های موجود در این صنعت را به بالفعل تبدیل کنیم، اظهار کرد: این پتانسیل وجود دارد تا میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در عرصه آب و برق به بالای ۹۰ درصد برسد. همان طور که در سال ۱۳۹۴ نیز این سهم به ۹۸ درصد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.