صفحه اصلی / موانع احتمالی ادغام شرکت‌های FCP و ورود آنها به بورس رفع می‌شود

موانع احتمالی ادغام شرکت‌های FCP و ورود آنها به بورس رفع می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، صادق عباسی شاهکوه گفت: ادغام شرکتهای FCP هزینه‌های تمام شده شرکتها و سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش می‌دهد و با شکل‌گیری اپراتورهای بزرگتر در بازار ICT، هدف ۲.۵ برابر شدن این بازار در طول برنامه ششم، بهتر محقق می‌شود.
وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تدوین مقررات این حوزه در جهت کمک به بورسی شدن و ادغام شرکتها افزود: بورسی شدن شرکتها به شفاف‌سازی امور آنها و جذب سرمایه کمک می‌کند و رگولاتوری نیز این آمادگی را دارد با تدوین مقررات جدید و یا اصلاح مقررات قبلی، وارد شدن شرکتها به بورس و ادغام آنها با یکدیگر را تسهیل کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ شرکت FCP پروانه فعالیت دارند، اما ممکن است برای ایجاد شبکه در سطح شهرها بطور جداگانه با موانع مختلفی روبرو شوند در حالیکه با ادغام با یکدیگر مشکلات آنها کمتر می‌شود. ضمن آنکه زمینه فعالیت و رقابت بین چند شرکت بزرگ در مقایسه با تعداد زیادی از شرکتهای در حد متوسط راحت‌تر و به صرفه‌تر است.
عباسی شاهکوه درباره تعداد شرکت‌هایی که می‌توانند با هم ادغام شوند، گفت: درخواست‌های ادغام از سوی شرکت‌ها تا وقتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که به شرایط رقابت سالم در بازار آسیبی وارد نشود.
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تاکید کرد: اگر شرکت‌های دارنده پروانه در حوزه ارتباطات ثابت برای ادغام یا ورود به بورس با موانع مقرراتی مواجه شدند می‌توانند موانع قانونی و پیشنهادهای خود را برای رفع آنها به رگولاتوری ارسال کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.